6

صادرات ۶ میلیون دلاری آذربایجان شرقی به سوریه

  • کد خبر : 32649
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
صادرات ۶ میلیون دلاری آذربایجان شرقی به سوریه
در جلسه میز استانی کشور سوریه اعلام شد: حدود 6 میلیون دلار کالا در 8 ماهه امسال از آذربایجان شرقی به این کشور صادر شد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامعلی راستی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این جلسه با اعلام این خبر افزود: حوزه های صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن از عمده ترین گروههای کالایی صادراتی استان به سوریه در این مدت بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح روابط تجاری استان با کشور سوریه گفت:  جهادگران عرصه اقتصادی استان با حضور فعال در بازار سوریه از فرصت ایجاد شده در بازسازی این کشور بهره لازم را ببرند.
وی افزود : سرمایه گذاری در سوریه و صادرات محصولات تولیدی استان به این کشور بازار خوبی را برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان فراهم می کند.
سرپرست سازمان صمت استان ادامه داد : صادرات کشور به سوریه در ۸ ماهه امسال در حدود ۱۲۱ میلیون دلار بوده که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال اهداف پیش بینی شده محقق خواهد شد.
راستی نشست مشترک فعالین اقتصادی، تجار و بازرگانان کشور سوریه و استان را فرصتی مغتنم برای شناساندن ظرفیت های صنعتی ، معدنی و تجاری استان برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان به منظور پیشبرد بهتر برنامه های تبیین شده و رفع برخی چالش های پیشرو در تجارت با سوریه ، آماده ایجاد هماهنگی با سازمان توسعه تجارت ایران است تا زمینه بهبود رتبه تجاری استان و کشور با سوریه فراهم شود.
در این نشست بر حضور رایزن بازرگانی ایران در کشور سوریه جهت پشتیبانی از بازرگانان و فعالین اقتصادی تاکید کرد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.