6
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

آغاز طرح نظارتی شب یلدا در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 32666
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
آغاز طرح نظارتی شب یلدا در آذربایجان‌شرقی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح نظارتی شب یلدا دراستان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ یوسف پایدار در جمع خبرنگاران با تاکید بر تشدید کنترل و بازرسی و نظارت در استان گفت: طرح نظارتی شب یلدا به منظور تامین اقلام مورد نیاز و جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی، با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۱۰ روز زودتر از زمان مشابه در سال گذشته اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به قانون انتزاع از مرداد ماه سال جاری مسئولیت تامین، توزیع و نظارت محصولات کشاورزی، غذایی و دامی اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ و انواع و اقسام نان از سازمان صمت منفک و به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده و دستورالعمل لازم در این خصوص از ۲۰ آبان ماه ابلاغ شده است.

پایدار با بیان اینکه تمهیدات لازم در جهت اقدامات نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌های بارفروشان، میوه و سبزی، آجیل، خشکبار و قنادان در این طرح پیش‌بینی شده و با جدیت دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طرح یاد شده کنترل و نظارت بر فرایند صدور فاکتور، رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی، نحوه عرضه اقلام اولویت‌دار شب یلدا در میادین عمده فروشی میوه و واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل، خشکبار و شیرینی در دستور کار قرار دارد.

وی از همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و مجموعه بسیج اصناف در کنار بازرسان صمت استان در اجرای اقدامات نظارتی خبر داد و گفت: گشت‌های مشترک به صورت میدانی و مستمر در طول سال و ایام مختلف بویژه در اقلام اساسی در قالب همکاری با سایر دستگاه‌های متولی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، پایدار افزود: هم افزایی لازم با سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص نظارت بر شرکت‌های پخش و انبارها و همچنین آشنایی این مجموعه با فرایندهای نظارتی، اتحادیه‌ها و اصناف در راستای بهبود روند نظارت‌های اثربخش انجام می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.