6

خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان تبریز

  • کد خبر : 32705
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان تبریز
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اعلام کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ایوب اسماعیلی گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که ۱۶ دستگاه آن در هفته‌های آتی وارد تبریز خواهد شد.

وی اظهار کرد: مذاکرات متعدد با فروشندگان، سرمایه‌گذاران و افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در حوزه نوسازی و فعالیت در اتوبوسرانی را دارند، شروع شده است و در ماه‌های آتی شهر تبریز شاهد تحول در نوسازی اتوبوس خواهد بود.

وی افزود: بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی به خصوص در بخش اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت تحریم‌ها فرسوده شده و عمر بالای ۱۰ سال دارند که امیدواریم با حمایت شورای اسلامی شهر، شهرداری تبریز و با جذب تسهیلات کم بهره ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی از دولت، به بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی اقدام و وارد چرخه خدمات‌رسانی کنیم.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی را اتوبوس‌های بخش خصوصی تشکیل می‌دهند که لازم است از این بخش حمایت‌های لازم در قالب ارائه خدمات و ایجاد تسهیلات برای دخل و خرج بهتر ارائه شود تا بتوانیم با توجه به نیاز‌های همشهریان خدماتی شایسته ارائه دهیم.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در مورد هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: اخیر بخشنامه‌هایی مبنی بر اختصاص سوخت بر اساس پیمایش خودرو ابلاغ شده و با اجرای برنامه‌های هوشمندسازی و نصب GPS در اتوبوس‌ها، تعداد اتوبوس‌های دارای این امکانات را از ۱۸۰ به ۳۸۰ دستگاه خواهیم رساند تا با این اقدام مشکلات اختصاص سوخت حل شده و نظارت و کنترل هوشمند شود.

وی اضافه کرد: در کنار پرداخت کرایه با استفاده از کارت بلیت، در هفته‌های آینده به طور آزمایشی امکان پرداخت کرایه از طریق QR کد موبایل و نیز امکان ردیابی اتوبوس‌ها در تلفن همراه شهروندان و برنامه‌ریزی سفر و انتخاب مد حمل و نقل نیز میسر خواهد شد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.