4

کاسته شدن از آلودگی هوا در آذربایجان‌شرقی، آخر هفته

  • کد خبر : 32701
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کاسته شدن از آلودگی هوا در آذربایجان‌شرقی، آخر هفته
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از شب پنجشنبه با ورود سامانه جدید بارشی به استان از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ محمد امیدفر افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد ورود این سامانه بارشی موجب ناپایداری جو و بارش باران، برف و کاهش دما در کلیه نواحی به ویژه نواحی جنوبی استان می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا اوایل شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت گفت: در این مدت احتمال لغزندگی و اختلال در تردد، کولاک برف و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های کوهستانی نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود مردم و مسافران از سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده وضعیت نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد شد و در نتیجه احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در شهر‌های بزرگ و صنعتی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر ادامه داد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار تا ظهر پنج شنبه در استان است و با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده‌های جوی بویژه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت استان افزایش می‌یابد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.