7

نقش‌آفرینی بزرگراه تبریز-ورزقان-نوردوز در توسعه نیمه شمالی استان

  • کد خبر : 32757
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
نقش‌آفرینی بزرگراه تبریز-ورزقان-نوردوز در توسعه نیمه شمالی استان
فرماندار ورزقان گفت: تکمیل بزرگراه خواجه - ورزقان - خاروانا - نوردوز فرصت ارزشمندی را پیش‌ روی استان و کشور برای توسعه مبادلات با کشورهای همسایه قرار می‌ دهد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر خانی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان که در محل پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان – خاروانا – نوردوز برگزار شد از مساعدت شرکت ملی صنایع مس ایران در تأمین هزینه‌ های این پروژه قدردانی کرد و افزود: این مسیر بر محورهای شریانی استان و کشور سوار بوده و فرصت مغتنمی را پیش روی منطقه و استان در توسعه همکاری‌ ها با کشورهای قفقاز و اوراسیا قرار می‌ دهد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه شمال و شمال شرق آذربایجان‌ شرقی وضعیت مطلوبی را در برخورداری از محورهای مواصلاتی ندارد؛ اظهار داشت: تا همین چند ماه پیش پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان – خاروانا – نوردوز تا سه‌ راهی روستای آقابابا فرامرزی تأمین مالی شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌ های صورت گرفته در مجمع عمومی سالیانه شرکت مس ایران با تأمین هزینه‌ های این بزرگراه به مرز نوردوز با هدف توسعه صادرات موافقت شد.

فرماندار ورزقان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اهتمام بسیار خوبی در سطح استان بویژه از سوی استاندار محترم برای تسریع در اجرای این پروژه وجود دارد و هم‌ اکنون مکاتبات و پیگیری‌ های لازم برای اصلاح موافقت‌ نامه پروژه در حال انجام است.

وی در ادامه به وجود برخی نواقص در بخش‌ هایی از بزرگراه که بازگشایی‌ شده‌ اند؛ اشاره کرد و گفت: نواقص موجود از قبیل ورود و خروج روستاها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی باید در اسرع وقت رفع شوند.

خانی با انتقاد از سرعت‌ پایین روند اجرای پروژه‌ های تقاطع سه‌ راهی خواجه و ورودی شهر ورزقان و اجرایی شدن مجتمع امداد و نجات جاده‌ ای، افزود: اجرای پروژه‌ های راه‌ سازی نباید آسیبی را به تردد های محلی متوجه سازد؛ که متأسفانه بعضاً بدلایل فنی تغییر مسیر تردد‌ های محلی اجتناب‌ ناپذیر است.
در پایان این جلسه پنج تن از مدیران شهرستانی به جهت ایفای مطلوب وظایف سازمانی از فرماندار ورزقان لوح سپاس دریافت کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.