17

گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز

  • کد خبر : 32734
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز
۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در مراسمی در تالار وحدت دانشگاه تبریز گرامی داشته شد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم وحدت حوزه و دانشگاه را عمیق ترین و پایدارترین وحدت برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه تولید کنندگان اندیشه در حوزه و دانشگاه باید همسو و هم جهت با یکدیگر حرکت کنند ، گفت: با این وحدت جامعه را به سمت انسجام و هم گرایی ارزشی و فرهنگی سوق دهند تا جامعه ازخطر گسیختگی فرهنگی مصون بماند .
وی خاطرنشان کرد: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان مبارکی است که روحی جدید در کالبد دو نهاد علمی کشور دمید تا این دو ظرفیت عظیمی که وظیفه تولید نرم افزارهای مورد نیاز کشور و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارند بتوانند با هم افزایی ظرفیت های خود را ارتقا دهند.
سرپرست دانشگاه تبریز هم گفت: لازمه وحدت حوزه و دانشگاه بر همگان روشن است و کلید موفقیت و رمز پیروزی تمامی نهضت های آزادی بخش در گرو همین وحدت بوده است .
نصرالله زاده با اشاره به اینکه باید تعمیق باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را اولویت خود قرار دهیم افزود: ما دشمن مشترکی داریم که سعی دارد این دو بخش را از هم جدا کند اما باید هوشیار باشیم تا توطئه های دشمنان را خنثی کنیم .
حجت الاسلام روشن تن مدیر حوزه های علمیه استان نیز با تاکید بر اینکه وحدت باید هم در اندیشه و هم در رفتار باشد خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه باهم قدم بردارند می توانند ستونهای هدایت و وحدانیت را با هم بسازند و این  هدف مورد نظر امام راحل، دست یافتنی است.
احمدی، دبیر علمی همایش وحدت حوزه و دانشگاه هم گفت: این همایش را در راستای نگاه به آینده و فرصت ها و چالش ها در محورهای شش گانه حوزه و دانشگاه و جامعه اسلامی-  حوزه و دانشگاه و نظام انقلابی – حوزه و دانشگاه واقتصاد مقاومتی _ حوزه و دانشگاه و فرهنگ و سبک زندگی – حوزه و دانشگاه وعلم و دین _  حوزه و دانشگاه و مهندسی تمدن نوین اسلامی برگزار می شود .
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.