3
امام جمعه تبریز:

آمریکا به دنبال مقصر شناساندن جمهوری اسلامی ایران در عدم موفقیت مذاکرات احیای برجام است

  • کد خبر : 32768
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
آمریکا به دنبال مقصر شناساندن جمهوری اسلامی ایران در عدم موفقیت مذاکرات احیای برجام است
امام جمعه تبریز گفت: آمریکایی‌ها در جلسات خود با رژیم غاصب صهیونیستی همواره بر حق آن‌ها در حمله و ایجاد خراب‌کاری در سایت‌های هسته‌ای تاکید می‌کنند و همچنین مقصر نامیدن جمهوری اسلامی ایران به افکار عمومی جهان در نابودی این توافق‌نامه‌ی بین‌المللی و عدم موفقیت مذاکرات احیای برجام و نهایتاً اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران از اهداف آمریکا است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم در خطبه‌ های نماز جمعه‌ ی این هفته‌ ی تبریز در خصوص  بودجه‌ ی سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: بودجه‌ ی سال آینده در ۲۸۸ صفحه با منابع و مصارف ۳ هزار و ۶۲۱ هزار میلیارد تومان به‌ عنوان اولین بودجه‌ ی دولت سیزدهم با تدابیر معیشتی و اقتصادی، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

نمایندگان مجلس بودجه را بررسی و چکش کاری کنند

وی با بیان اینکه شکل ارائه و محتوای بودجه‌ ی سال آینده تغییراتی را نشان می‌ دهد، افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌ خواهیم که با یک کار کارشناسی سنگین بودجه‌ ی ارائه شده توسط دولت را به‌ صورت منطقی چکش‌ کاری کرده تا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، بودجه‌ ی سال ۱۴۰۱ به نحو شایسته‌ ای بسته شود.

اروپایی ها در دور اول مذاکرات گفتند ایران به دنبال زیاده‌ خواهی است

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی نیز خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی بار دیگر به میز مذاکره بازگشت که در دور اول مذاکرات که در هشت آذر ماه برگزار شد، دو سند از طرف وزارت امور خارجه به‌ عنوان پایه‌ ی توافق‌ های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت اما اروپایی‌ ها از این دو سند استقبال نکرده و گفتند که ایران به‌ دنبال زیاده‌ خواهی است.

آمریکا نمی‌ تواند سیاست‌ های خود را با رژیم غاصب صهیونیستی هماهنگ کند

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین آل‌ هاشم ادامه داد: آمریکا نمی‌ خواهد بپذیرد که باید تبعات سیاست‌ های متحدانش را در نوع رفتار با جمهوری اسلامی ایران برعهده بگیرد و با آن‌ ها هماهنگی بیشتری داشته باشد و از طرفی نمی‌ تواند سیاست‌ های رژیم غاصب صهیونیستی را با سیاست خود در خصوص بازگشت به برجام هماهنگ کند.

مردم منتظر موفقیت دستگاه دیپلماسی در به‌ دست آوردن توافقی عزتمندانه هستند

وی تاکید کرد: مردم همواره برای عزت، حراست و حفاظت خاک پاک ایران اسلامی منتظر هستند تا دستگاه دیپلماسی کشورمان این مذاکرات را با عزت و قدرت ادامه داده و توافقی عزت‌ مندانه بدست بیاورند.

خروج نیروهای تروریست‌ آمریکایی از عراق، مطالبه مردم این کشور است

امام‌ جمعه‌ ی تبریز همچنین در خصوص حوادث عراق و موضوع خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت: خروج نیروهای تروریستی آمریکا از عراق مطالبه‌ ی عمومی مردم این کشور است که پس‌ از اقدامات جنایتکارانه‌ ی ارتش تروریست آمریکا در ترور سرداران مقاومت مخصوصاً شهید قاسم سلیمانی تبدیل به مصوبه‌ ی قانونی مجلس عراق شد و نیروهای تروریست آمریکایی چاره‌ ای ندارند تا قبل‌از آغاز سال ۲۰۲۲ (۱۱ دی‌ ماه) از این کشور خارج شوند.

وی افزود: عدم خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از عراق با مخالفت گروه‌ های مقاومت مواجه شده‌ است و بر اساس مصوبه‌ ی پارلمان عراق اگر خواسته‌ ی این گروه‌ های مقاومت محقق نشود، گزینه‌ ای جز مقاومت نظامی تا خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از عراق وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ ها خواهان خروج با اما و اگر از عراق هستند، گفت: خواسته‌ ی گروه‌ های مقاومت یک مطالبه‌ ی قانونی است و باید برای تحقق آن اقدامات مهمی صورت گیرد در حالیکه آمریکایی‌ ها می‌ خواهند با توافقی که با الکاظمی خواهند داشت، تعدادی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و بقیه را به بهانه‌ ی تغییر ماموریت از حالت نظامی به حالت آموزشی در عراق نگه دارند.

وحدت حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی در جامعه دارد

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح با تاکید بر موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه‌ خاطرنشان کرد: این‌موضوع می‌تواند دستاوردهای زیادی ازجمله تقویت جنبش نرم‌افزاری، تولید علم بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه‌ی الگوی سبک زندگی اسلامی – ایرانی، دستیابی به علوم اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، روزآمد سازی حوزه‌ها و همچنین انسجام ملی در جامعه داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تبادل افکار بین حوزه و دانشگاه و ارتباط منظم بین این دو نهاد، ارزش‌های دینی و معنوی در دانشگاه‌ها با حضور روحانیون در دانشگاه‌ها و اساتید در حوزه‌ها روز به روز بیشتر شود.

مواسات باید استمرار داشته باشد

به‌گزارش ایسنا، وی در خصوص راهکارهای تحقق عدالت و مبارزه با فقر به بحث مواسات تاکید کرد و افزود: همان‌طور که در ایام شیوع ویروس کرونا اقشار مختلف مردم به محرومان و نیازمندان کمک کردند، این‌موضوع باید همیشه استمرار داشته باشد به‌طوری‌که مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از مسلمانان و هم‌وطنان ما گرفتار، تنها و محروم نماند؛ مخصوصاً در شب یلدا که بهانه‌ای است برای صله رحم و رسیدگی به نیازمندان و فقرا و هر کس به نیازمندان اطراف خود کمک کند، بسیاری از مشکلات این عزیزان حل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.