4
در جلسه هم‌اندیشی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با خبرنگاران مطرح شد:

حذف نسخه کاغذی از آخر آذرماه/ ارایه خدمات بیمه سلامت تنها با ارایه کدملی/ خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت

  • کد خبر : 32863
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
حذف نسخه کاغذی از آخر آذرماه/ ارایه خدمات بیمه سلامت تنها با ارایه کدملی/ خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌ شرقی از صدور ۱۹۰ هزار نسخه الکترونیکی در آذربایجان‌ شرقی در طول آذر ماه خبر داد و گفت: براساس تاکید قانون، از اول بایستی همه نسخ بصورت الکترونیکی ارسال شوند و با توجه به مخالفت رییس جمهور با تجدیدنظر در این تاریخ، به نظر می‌ رسد از عمر نسخه کاغذی سه روز بیشتر باقی نمانده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، وحید مجیدی قبل از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح وضعیت طرح نسخه‌ نویسی الکترونیکی در استان، اظهار داشت: اجرای آزمایشی این طرح از ۶ سال قبل در کرمان آغاز شده و در آذربایجان‌ شرقی نیز از سال ۹۷ به صورت پایلوت در شهرستان بستان‌ آباد به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه نواقصات و ایرادات طرح نسخه‌ نویسی الکترونیکی در طول اجرای سه ساله این طرح در کرمان و سه ساله آن از اسفند ۹۷ در بستان‌ آباد، رفع و به بلوغ کامل‌ رسیده است، افزود: پایان آبان ماه جاری ۷۶ درصد نسخ دریافتی استان بصورت الکترونیکی بود که این میزان هم‌ اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. وی با تاکید بر اینکه از اول دی ماه نسخ کاغذی حذف می‌ شوند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌ کنیم تا چند روز آینده درصد نسخ الکترونیکی را به ۹۷ درصد ارتقا دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها با ارایه کد ملی می‌ توان از خدمات بیمه سلامت بهره‌ مند شد و نیازی به دفترچه کاغذی نیست، افزود: در ۲۷ روز آذر ماه ۱۹۰ هزار نسخه الکترونیک به این سازمان ارسال شده که فقط ۲ هزار نسخه نیمه الکترونیک بود.

وی با تاکید بر اینکه بستر لازم برای نسخ تمام الکترونیکی از طریق آموزش فراهم‌ شده، اظهار داشت: در حال حاضر با ۲ هزار و ۵۸۰ موسسه طرف قرارداد هستیم که برای آنها بیش از ۱۰ هزار ساعت آموزش ارائه شده است.

وی ادامه داد: اگر دندانپزشکان را استثنا کنیم در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ پزشک در سطح استان طرف با بیمه سلامت قرارداد نیستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه سخنانش با بیان اینکه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان بودن جمعیت و افزایش زاد و ولد، خدمات درمان ناباروری نیز از اول امسال تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته، گفت: تمام خدمات ناباروری از جمله کشت تخمک، میکرواینجکشن در تعهد بیمه است.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان وجود دارد که اگر حدود یک دهم بیمه شدگان نابارور باشند، جمعیت استفاده‌ کننده از خدمات درمان ناباروری در استان رقمی در حدود ۲۰ هزار نفر خواهند بود.

مجیدی، سقف تعهد خدمات ناباروری را ۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با بیمارستان‌ های الزهرا، طالقانی، شمس و ولیعصر طرف قرارداد هستیم و طبق تعرفه تعیین شده به بیمه شدگان ارائه خدمات دهند.

وی تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان را حدود ۴ هزار نفر ذکر کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان و در شش ماهه اول سالجاری نیز حدود ۳۳ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌ شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به طرح ارجاع یا پزشک خانواده گفت: سیستم ارجاع یکی از تکالیف قانونی بیمه سلامت است اما به نظر می‌ رسد وزارت بهداشت اعتقاد چندانی به این طرح ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هزار دفترچه فعال بیمه همگانی در استان داریم که غالبا حاشیه‌ نشینان شهرهای بزرگ هستند، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰۰ پزشک در سطح استان برای عقد قرارداد و همکاری با بیمه سلامت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌ اند.

وی افزود: در طرح ارجاع برای هر پزشک طرف قرارداد در یک شیفت، یکهزار نفر در نظر گرفته شده است که سالانه حداقل یکبار باید این جمعیت را با اولویت فشار خون و دیابت، ویزیت کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.