3
بهبودی خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32834
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از رشد 22 درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها در لایحه بودجه 1401 کل کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه، ارتقاء سرمایه‌گذاری و اشتغال، اصلاح نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار مهمترین آسیب‌های اقتصاد کشور را رشد اقتصادی کاهنده، بی‌ثباتی اقتصاد و تورم فزاینده، نامتوازن بودن توسعه در سرزمین و کیفیت نا مناسب بودجه‌ریزی را از جمله آسیب‌های اقتصاد کشور خواند.

وی افزود: از جمله چالش های بودجه ردیف‌محور، حجم بالای اطلاعات ناکارآمد، کاهش قدرت سیاستگذاری دولت و مجلس و عدم توجه به اولویت ها در برنامه‌های اجرایی دولت، نبود امکان نظارت موثر و کارآمد بر تحقق برنامه‌ها، عدم ارتباط موثر میان هزینه‌ها با سیاست‌ها، اهداف، برنامه‌ها و خروجی‌ها، ایجاد زمینه چانه‌زنی برای دریافت اعتبار و نبود امکان پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در مورد تحقق اهداف است.

بهبودی در ادامه به مزایای بودجه برنامه ‌محور اشاره و اضافه کرد: این نوع بودجه ساده و قابل فهم، نتیجه‌گرا و نظارت‌پذیر بوده و می‌تواند موجب افزایش اختیارات ملی و محلی مسوولان برای اجرای بودجه و کمک کننده به رشد و ثبات اقتصادی شود و از رشد هزینه‌ها جلوگیری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین از مواردی مثل ایجاد صندوق های پیشرفت و عدالت استانی با سرمایه هر استان دست کم ۲ هزار میلیارد تومان، امکان واریز کردن مازاد مالیاتی و سهم بهره مالکانه معادن و بخشی از منابع توازن و منابع حاصل از فروش اموال مازاد استان به این صندوق و هزینه کردن آن برای حمایت از تولید و اشتغال استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ یاد کرد.

وی ابراز داشت: تقویت اعتبارات استان‌ها در جهت تمرکززدایی و توجه به قابلیت‌های استان‌ها مبتنی بر آمایش سرزمین و انتقال ۴۲۲ طرح‌ استانی ویژه (ملی استانی) به استان‌ها از دیگر موارد مهمی است که در بودجه ۱۴۰۱ قید شده است.

بهبودی در ادامه از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور خبر داد.

رشد ۷۸٫۰۵ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی میانگین رشد سهم درآمدی استان‎های کشور را در سال آینده ۷۶٫۸۷ درصد اعلام و تصریح کرد: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، سهم استان از درآمدهای کشور با ۷۸٫۰۵ درصد رشد نسبت به سال قبل ۲٫۵۸ درصد است.

این اقتصاددان سهم استان از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور را به ترتیب ۴٫۸ و ۳٫۶۶ درصد خواند و اذعان داشت: میزان رشد استان در این اعتبارات به ترتیب ۱۳٫۹۱ و ۱۴٫۷۵ درصد است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.