7
توانمندی دیگر از کارکنان شرکت گاز آذربایجان‌شرقی:

هوشمندسازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه‌های گازرسانی

  • کد خبر : 32853
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
هوشمندسازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه‌های گازرسانی
رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از دستیابی کارکنان توانمند این شرکت به طرح نوین هوشمندسازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ايستگاه‌هاي گازرسانی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، کاظم طلوعی در خصوص طرح یادشده گفت: هیتر یا گرمکن های گاز از الزامات تجهیزاتی مهم در ایستگاه های گازرسانی می‌باشند که در زمان کاهش شدید فشار و به تبع آن کاهش دمای گاز، به منظور جلوگیری از یخ زدگی تأسیسات، نصب می‌گردد.

وی اظهار داشت: هوشمــند سازی سیستم کنتــرلی هیتــر ایستگاه های گاز، امکان کنترل دقیق و بهینه سازی مصارف سوخت هیترها را میسر نموده و بر اساس نتایج شبیه‌سازی‌های انجام یافته، اجرای این طرح می تواند تاثیر بسزایی در کاهش سوخت مصرفی هیترها داشته باشد.

وی درخصوص نتایج موفق اجرای این طرح پایلوت در ایستگاه های C.G.S استان، تصریح کرد: نتیجه بررسی های انجام شده حاکی از کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت گرمکن ایستگاه های پایلوت می باشد.

طلوعی در تشریح جزئیات سیستم مکانیزه بهینه سازی مصارف سوخت هیترها اظهار داشت: این سیستم از لحاظ سخت افزاری از زیر ساخت سیستم مانیتورینگ بهره گرفته و توأم با سیستم کنترل اصلی گرمکن که وظیفه آن حفظ ایمنی فرآیند می باشد، عمل کنترلی را بر مبنای اطلاعات سیستم مانیتورینگ انجام داده و تداوم عملکرد آن خللی در وظایف سیستم کنترلی اصلی هیتر ندارد. رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز این شرکت خاطرنشان کرد: طرح مذکور برای اولین بار در کشور اجرا شده و با توسعه و بکارگیری روش های نوین علمی در این خصوص، زمینه ارتقای ایستگاه های تقلیل فشار گاز که مهم ترین وظیفه تنظیم میزان فشار و مصرف گاز را به عهده دارند، فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.