14
به ریاست دکتر مسعودی فر انجام شد؛

بررسی پیش‌ نویس راهبردهای مربوط به «ارتقا شفافیت» و «جلوگیری از تعرض منافع»

  • کد خبر : 32929
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
بررسی پیش‌ نویس راهبردهای مربوط به «ارتقا شفافیت» و «جلوگیری از تعرض منافع»
به ریاست دکتر مسعودی فر مستشار قضایی و قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

بررسی پیش‌نویس راهبردهای مربوط به «ارتقا شفافیت» و «جلوگیری از تعرض منافع» و رفع موانع و نارسایی‌های مرتبط با اجرای آنها و با حضور نمایندگان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور، فرماندهی نیروی انتظامی، ، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، دادستان کل کشور، سازمان صداوسیما، سازمان بسیج مستضعفان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد.

در این جلسه گزارش آخرین وضعیت تصویب دو لایحه «شفافیت» و «تعارض منافع» توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موانع تصویب این دو لایحه به همراه راهکارهای پیشنهادی توسط نماینده معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مطرح شد. همچنین نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را درباره اصلاح برخی از برنامه‌های عملیاتی ذیل دو راهبرد اعلام شده ارائه کرده و بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی درون قوه‌ مجریه و مقننه برای نظارت بر حسن انجام برنامه‌های اجرایی و ضرورت تسریع در پیگیری و تصویب لوایح مربوط به این دو طرح در مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

در این جلسه  مقرر شد که نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم نقطه‌نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را در اسرع وقت ارائه دهند. همچنین مقرر شد که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به پیگیری آخرین وضعیت بررسی و رسیدگی به لوایح ارتقا شفافیت و تعارض و تزاحم منافع در مجلس اقدام کند.

همچنین دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، پس از اخذ نظرات و اعمال پیشنهادات در طرح پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری نسبت به پیگیری ابلاغ برنامه‌های عملیاتی ذیل دو راهبرد شفافیت و تعارض منافع اقدام و گزارشی از روند تصویب لایحه شفافیت و موانع پیش رو به همراه راهکارهای پیشنهادی ارائه کند.

در پایان تصمیم گرفته شد نقش فعال‌تر و موثرتری برای سازمان صداوسیما در اجرای برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شود و نام این سازمان در متن راهکارهای اجرایی ذیل دو راهبرد ارتقا شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع به عنوان نهاد مجری یا همکار گنجانده شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.