4
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

میزان افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت‌به میزان مصارف بیشتر است

  • کد خبر : 33121
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
میزان افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت‌به میزان مصارف بیشتر است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۱ اقداماتی انجام داده‌است که میزان افزایش درآمدهای دولت نسبت‌به میزان مصارف بیشتر باشد یعنی دولت سعی کرده بار بودجه را به مردم تحمیل نکرده و درنتیجه مجبور به خلق پول نشود.

روح اله متفکر آزاد روز چهارشنبه، یکم دی‌ماه، در نشستی با حضور اساتید و دانشجویان بسیجی که به همت سازمان بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ حدود سه هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که دو هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی که شامل دخل‌وخرج این شرکت‌ها است و ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز بودجه عمومی کشور است البته بر اساس تبصره ۱۴ که یک بودجه در داخل بودجه است و دخل و خرجش از طریق هدفمندی‌ها تامین می‌شود، ۴۷۰ هزار میلیارد تومان نیز به بودجه عمومی کشور اضافه می‌شود و در واقع این تبصره یک امکان است.

وی خاطرنشان کرد: از این ۱۵۰۰ میلیارد تومان، ۱۳۳ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی و ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان نیز بودجه عمومی کشور است و ۶۶۴ هزار میلیارد تومان از این مبلغ نیز به‌عنوان درآمد پایدار در نظر گرفته شده‌است که این رقم افزایش چشمگیری داشته‌است البته نگرانی‌هایی بابت تحمیل بار مالیاتی به مردم وجود دارد که دولت با اقداماتی مانند تداوم معافیت‌های کرونایی، معافیت‌های مالیاتی تداوم اقداماتی که در بودجه سال گذشته توسط مجلس انجام شد ازجمله مالیات بر خانه‌های لوکس و …،  سعی دارد که این کار اتفاق نیفتد.

متفکر آزاد افزود: در کنار ۶۶۴ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار، ۴۰۸ هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای از جمله نفت، اموال منقول ‌و غیرمنقول در نظر گرفته‌شده است همچنین در خصوص نفت نیز ۱۲۰۰ بشکه در روز با بشکه‌ای ۶۰ دلار با نرخ ۲۳ هزار تومان و ۲۹۹ هزار میلیارد تومان نیز به‌عنوان واگذاری دارایی‌های مالی مانند استقراض از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته‌شده است.

انضباط بودجه سال ۱۴۰۱ بیشتر است

وی خاطر نشان کرد: تخمین کسری بودجه تامین نشده بودجه سال ۱۴۰۱ تقریباً نصف سال ۱۴۰۰ است که معنی این موضوع فشار کمتر بر مردم است و در کل می‌توان گفت انضباط بودجه سال ۱۴۰۱ بیشتر است.

وی با انتقاد از توزیع دلار ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل گفت: در طول این چند سال ۱۳۷۰ هزار میلیارد تومان دلار ۴۲۰۰ تومانی معادل ۶۵ میلیارد دلار داده شده‌است که به اندازه‌ی بودجه‌ی عمومی یک‌ساله کشور به شمار می‌رود.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی طوری مدیریت شود که تبعات کمتری داشته باشد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تبعات حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که حذف ارز  ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند تبعاتی مانند سوءاستفاده کردن، ملتهب شدن بازار و … به‌همراه داشته باشد اما توقع‌مان از دولت این است که این‌موضوع را به‌نحوی مدیریت کند که کمترین تبعات ممکن را داشته باشد.

بودجه آذربایجان به اصفهان داده نشده است

متفکر آزاد در بخش پایانی سخنان خود در خصوص جدول منتشرشده در رسانه‌ها و بیان این‌موضوع که اصفهان بودجه آذربایجان را تصاحب کرده است، گفت: این‌موضوع اصلا درست نیست چراکه جدول منتشرشده در خصوص درآمدهای مالیاتی است و با توجه به اینکه در اصفهان سه برابر آذربایجان مالیات داده می‌شود، طبیعتا درآمد مالیاتی آنها نیز از آذربایجان بیشتر است که این‌موضوع به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی است که در اصفهان انجام می‌شود لذا این‌موضوع که اصفهان بودجه آذربایجان را برده‌است، اصلا صحت ندارد.

مطالبات جوانان از دولت باید افزایش یابد

نمانیده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: نباید جوانان کشور متوقف شوند و هر روز باید مطالبات جوانان افزایش یابد.

جعفر راستی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز بعد از روی کار آمدن دولت انقلابی آقای رئیسی نسبت به گذشته مطالبات زیادی را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتقاد از مسئولین به نفع خود مسئولین است، افزود: ما باید خوشحال باشیم که جوانان از ما انتقاد می‌کنند و این موضوع باعث افزایش دقت در انجام امور نیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

میزان افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت‌به میزان مصارف بیشتر است

 

میزان افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت‌به میزان مصارف بیشتر است

میزان افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت‌به میزان مصارف بیشتر است

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.