5

ترانزیت کالا به اروپا از طریق راه گذر جدید شمال غرب

  • کد خبر : 33110
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
ترانزیت کالا به اروپا از طریق راه گذر جدید شمال غرب
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ترانزیت کالا به اروپا از این پس از طریق راه گذر جدید ایران _آذربایجان _ گرجستان تسهیل می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ محمد جواد هدایتی افزود: این مسیر جدید پس از امضای تفاهم نامه بین این کشور‌ ها ایجاد شده و امروز به صورت نمادین سه خودرو باری با پرچم‌ های ایران، آذربایجان و گرجستان از مبدا تبریز با عبور از این مسیر به سمت بندر باتومی حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ایجاد این مسیر ترانزیتی علاوه بر تسهیل مسیر صادرات کالا از ایران به بندر باتومی در ساحل دریای سیاه امکان صادرات از خاک ایران برای کشور‌ های منطقه و جمهوری‌ های شوری سابق به اروپا را از این مسیر فراهم می کند.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه بندر باتومی بزرگترین بندر دسترسی از طریق دریای سیاه به اروپا است گفت: با ایجاد این مسیر، سهم ایران به ویژه تبریز که در مسیر این جاده قرار دارد، در ترانزیت کالا به اروپا افزایش می‌یابد.

هدایتی ادامه داد: همچنین از طریق این مسیر امکان ترانزیت کالا از اروپا به ایران از طریق بندر باتومی و بالعکس فراهم می‌شود.

مسیر ترانیزیتی ایران _ آذربایجان _گرجستان به اروپا یکی از نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر‌های ارتباطی بین کشورمان و اروپا است و جایگزین مناسبی برای سایر مسیر‌های ممکن محسوب می‌شود.

فاصله بین تبریز، مرکز آذربایجان شرقی در ایران و بندر باتومی در کشور گرجستان و در ساحل دریای سیاه بر روی نقشه ۵۵۷ کیلومتر است.
کشورمان از طریق آذربایجان شرقی از مسیر ترکیه نیز با اروپا مبادلات تجاری دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.