1

تولید و بومی‌سازی گیربکس ١۶ سرعته در چرخشگر/ خط تولید گیربکس سمند، چشم‌انتظار حمایت مسئولان استانی

  • کد خبر : 33170
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
تولید و بومی‌سازی گیربکس ١۶ سرعته در چرخشگر/ خط تولید گیربکس سمند، چشم‌انتظار حمایت مسئولان استانی
مدیرعامل مجموعه چرخشگر تبریز از تامین نیازهای داخلی کشور به گيربكس ١٦ سرعته و جعبه فرمان با آغاز توليد و بومی‌سازی این محصولات در شرکت چرخشگر خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علی‌اکبر عمرانی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: براساس آمارهای سال ۱۳۸۲، شرکت چرخشگر تبریز بالغ بر ۱۹ مشتری داشت که هم اکنون این تعداد به دو مشتری ایران‌خودرو دیزل و نیسان‌های آبی و ذامیاد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه بایستی چرخشگر را به جایگاه اصلی خود برگردانیم، افزود: تولید و بومی‌سازی گیربکس ١۶ سرعته و جعبه فرمان از مهم‌ترین برنامه‌های داخلی‌سازی چرخشگر است که مراحل اجرایی آن شروع شده و در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهند شد.

وی ادامه داد: با تولید گیربکس ۱۶ سرعته، کشور از واردات این نوع گیربکس‌ بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت چرخشگر تبریز با اشاره به اینکه در مجموع ۲۰ الی ۲۵ درصد گیربکس و جعبه فرمان موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد گیربکس S6-90 که اغلب کشنده‌های تولید شده در داخل کشور از ان استفاده می‌کنند در شرکت چرخشگر تولید می‌شود.

وی همچنین به راه‌اندازی خط مدرن تولید گیربکس L90 در سال ۱۳۹۵ در این شرکت اشاره کرد و افزود: این خط بعد از تولید ۶ هزار دستگاه تعطیل و به خط تولید گیربکس سمند تبدیل شد اما بر اثر برخی فشارها، این خط نیز متوقف شد که با توجه به خط تولید سمند در ایرانخودرو آذربایجان، در صورت همراهی و حمایت نمایندگان مجلس و مسئولان استانی می‌توان این خط را مجددا راه اندازی و برای بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی کرد.

عمرانی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه سالهاست همچون دیگر شرکت‌های بزرگ منطقه، خطوط تولیدی مجموعه چرخشگر نیز نوسازی نشده، گفت: دلیل این امر به پایین بودن نقدینگی شرکت‌ها و تحریم‌های خارجی برمی‌گردد. هرچند گام‌هایی در راستای تخصیص ۱۰ درصد درآمد شرکت به نوسازی تجهیزات برداشته شده است اما با توجه به کمبود نقدینگی، موفقیت‌های چندانی در این حوزه به دست نیامده است.

▪️ثبت چندین رکورد در سال ۱۴۰۰

همچنین مدیر برنامه‌ریزی شرکت چرخشگر در این نشست با بیان اینکه ایرانخودرو دیزل با ۴۸ درصد سهام، سهامدار عمده شرکت چرخشگر است، گفت: ۵۲ درصد سهام شرکت نیز در اختیار شرکت‌های زداف آلمان، سرمایه‌گذاری سلیم، بیمه ایران و سایر سهامداران به ترتیب با ۱۷، ۹، ۵ و ۲۱ درصد می‌باشد.

مجتهدی به ثبت چندین رکورد توسط شرکت چرخشگر در ۹ ماهه اول سال جاری اشاره و اظهار داشت: ثبت رکورد تولید ۱۰ ساله همگن محصولات، ثبت رکورد تولید ۱۰ ساله گیربکس‌های گروه نیسان، ثبت رکورد تولید سرانه ۱۰ ساله و ثبت رکورد ۱۰ ساله فروش از جمله این رکوردهاست.

▪️تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه در ۹ ماهه اول سال

معاون اداری و مالی مجموعه چرخشگر نیز از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شرکت در ۹ ماهه اول سال خبر داد و گفت: بودجه اولیه شرکت در سال ۱۴۰۰ که به تایید هیات مدیره رسیده بود ۴۲۰ میلیارد تومان بود کهددر اثنای سال و با تعریف پروزه‌های جدید به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
غفاری اضافه کرد: این بودجه با فروش ۴۶۲ میلیارد تومانی تا پایان آذرماه محقق شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با فروش ۷۰۰ میلیارد تومانی، رکورد جدیدی در فروش و تحقق بودجه ثبت شود.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.