3
مشاور رییس جمهور در جمع معاونان فرهنگی سازمان های مناطق آزاد تاکید کرد؛

پیوست فرهنگی در مناطق آزاد امری لازم الاجراست

  • کد خبر : 33268
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
پیوست فرهنگی در مناطق آزاد امری لازم الاجراست
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد کشور از ظرفیت بالای فرهنگی برخوردارند و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های این مناطق باید بهره کافی از این فرصت ها را ببرند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فرینا، سعید محمد در بیستمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور با بیان اینکه با بخش نامه، دستورالعمل و روش های سنتی نمی توانیم در ارتقای فرهنگی جامعه موفق باشیم افزود:فقط نگاه سخت افزاری به مقوله فرهنگ داشتن کافی نیست، مسائل فرهنگی راهکارهای خاص خود را دارند و باید با منطق و استدلال در بهبود باورهای افراد کار شود.

مشاور رییس جمهور، استفاده از ابزارهایی مثل برگزاری رویدادهای فرهنگی و استفاده از ابزار و روش های نوین در این حوزه را اثرگذار دانست و گفت: موضوعات فرهنگی در توسعه مناطق آزاد دخیل هستند و می توان با ایجاد مجموعه های فرهنگی و جذب خانواده ها به این مجموعه ها، توسعه را تک بعدی ندید چرا که پیوست فرهنگی در مناطق آزاد لازم الاجرا است.

سعید محمد بر تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و صاحبنظران حوزه فرهنگی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و بیان داشت: پیشنهادات و انتقادها را بشنوید و در نهایت بهترین ایده و اندیشه را انتخاب و در راستای آن حرکت کنید.

وی ادامه داد: با توجه به بروز مسائل اقتصادی در مناطق آزاد، شاهد گرفتاری های اجتماعی در این مناطق هستیم، بسیاری از این نقاط بدون داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی توسعه یافته اند که معضلات فراوانی را به همراه داشته است که باید با برنامه ریزی صحیح برای اقشار ضعیف این معضلات به وجود آمده رفع شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی مناطق آزاد باید با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح در نحوه هزینه کرد منابع، بیشترین بهره وری را در برنامه های فرهنگی – اجتماعی و در چارچوب راهبردهای مناطق داشته باشند.

سعید محمد با تاکید بر اینکه باید به حوزه گردشگری در مناطق آزاد کشور نیز اهتمام ویژه داشت، افزود: متاسفانه حوزه گردشگری در مناطق آزاد مورد غفلت قرار گرفته، همه مناطق دارای ظرفیت گردشگری هستند و برخی مناطق از ظرفیت منحصربفردی در این حوزه برخوردارند.

وی در ادامه پیشنهاداتی در خصوص توسعه گردشگری در مناطق آزاد کشور ارائه داد و گفت: ما نیازمند ارتباط با کشورهای هدف هستیم، لازم است با آژانس های بین المللی قرارداد امضا کنیم و درصدی از اعزام توریسم ها به آنها اختصاص دهیم و در آنها ایجاد انگیزه کنیم.

مشاور رییس جمهور در پایان استفاده از امکاناتی مثل دهکده سلامت، توریسم درمانی، توریسم علمی و توریسم ورزشی را در توسعه حوزه گردشگری در مناطق کشور موثر دانست و افزود: برگزاری رویداد ۲۰۲۲ قطر، یک رویداد بزرگ ورزشی است و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم. لازم است همکاران ما در مناطق آزاد کیش و قشم با جدیت بیشتر کارها را پیش ببرند و امکانات ورزشی مدنظر را تدارک ببینند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.