6
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

تداوم مازوت سوزی در نیروگاه تبریز به دلیل قطعی سهمیه‌ گاز

  • کد خبر : 33315
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
تداوم مازوت سوزی در نیروگاه تبریز به دلیل قطعی سهمیه‌ گاز
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مازوت سوزی نیروگاه تبریز با قطع سهمیه‌ی گاز این نیروگاه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رضا فدایی دوشنبه شب، ۶ دی ماه، در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه  شاخص آلایندگی هوای تبریز برابر ۱۵۲ بوده و برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است، اظهار کرد: با تغییر سوخت نیروگاه از گاز به مازوت، میزان گاز SO۲ در هوای تبریز نیز بسیار افزایش یافته است.

وی ادامه  داد: تمامی مسئولان استانی در حال پیگیری برای حل این مشکل هستند تا سهمیه‌ی سوخت گاز آذربایجان شرقی افزایش یابد.

فدایی با بیان اینکه ۶۰ درصد از عوامل بروز آلایندگی تبریز، خودروها و بحث ترافیک است، گفت: ۴۰ درصد مابقی نیز شامل منابع ساکن از جمله مصارف خانگی و صنایع است.

به گفته‌ی وی بر اساس گزارش اداره‌ی کل هواشناسی استان، هوای تبریز تا صبح روز شنبه پایداری خود را حفظ کرده و در نتیجه میزان آلایندگی شهر نیز تشدید خواهد شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی همشهریان عزیز و صاحبان صنایع درخواست می‌کنیم تا با صرفه جویی در مصرف گاز، تا حدی از تشدید آلایندگی هوای شهر جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.