4
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

نگران زلزله‌ی تبریز هستیم

  • کد خبر : 33407
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
نگران زلزله‌ی تبریز هستیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که نگران زلزله‌ی تبریز هستیم، گفت: کشور و استان ما حادثه خیز است در حالی که یک چهارم جمعیت شهر تبریز در بافت فرسوده و حاشیه نشین مستقر هستند، نیاز است اقدامات لازم در رابطه با شهرسازی با سرعت زیادی انجام شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر هنربر در همایش « روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی»، گفت: متاسفانه در حادثه‌ی زلزله‌ی بم سال ۸۲، نزدیک به ۷۰ هزار نفر از هم وطنان عزیز جان خود را از دست دادند و ۱۰۰ درصد اماکن مسکونی تخریب شدند.

وی بیان کرد: بعد از حوادث همواره نیاز داریم نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنیم که البته علی رغم انجام اقدامات زیاد در کشور زمانی که حادثه‌ای رخ می دهد متوجه می‌شویم که دچار ضعف هستیم.

وی افزود: زلزله‌ی بم در سال ۸۲ تلفات زیادی داشت که در مقابل آن آموزش‌های زیاد و همکاری مردم عزیز، اقدامات شایسته ای در کشور در بحث تاب آوری شهری و آموزش های مختلف توسط تمامی دستگاه‌ها انجام شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ سالی می شود قانون مدیریت بحران در مجلس تصویب نشده است و دستگاه ها بلاتکلیف هستند چرا که براساس آن وظایفی برای دستگاه ها مشخص نشده است هرچند علی رغم مشخص نشدن وظایف، تمامی دستگاه ها در زمان وقوع حادثه‌ای پای کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر در مدیریت بحران پیشگیری و پیش بینی را به خوبی انجام دهیم قطعا از بروز خسارت زیاد جلوگیری خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که نداشتن تلفات جانی در حوادث جزو اولویت اصلی است، گفت: با مانور و آموزش‌ها توسط دستگاه ها، فرهنگ سازی و همکاری مردم عزیز در زلزله ی کرمانشاه در سال ۹۶، ۶۲۰ نفر تلفات داشتیم در حالی که بزرگی زلزله ی کرمانشاه زیاد بود و می‌توانست منجر به تلفات زیادی شود.

هنربر با تاکید بر اینکه هزینه برای پیشگیری بسیار ضروری است، گفت: قرار بود مانور بزرگی برای بازسازی زلزله‌ی تبریز  برگزار کنیم ولی با شیوع نوع جدید اومیکرون کرونا نتوانستیم این مانور را برگزار کنیم.

وی با اشاره به تلاش نیروهای امدادی در حادثه ی عباسی تبریز، گفت:  تمامی نیروهای مخلص آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر و غیره همگی در محل حضور یافتند، علی رغم اینکه حادثه در سریع‌ترین زمان مدیریت شد ولی این حادثه نشان داد که واقعا در تجهیزات نقص داریم.

وی با بیان این‌که نبود فرماندهی واحد در حوادث یکی از مشکلات است، گفت: اگر در مدیریت حواث فرماندهی واحد نداشته باشیم زمان طلایی را از دست خواهیم داد، در قانون مدیریت بحران وظایف تمامی دستگاه‌ها به طور کامل مشخص شده است، از تمامی دستگاه‌ها خواستار انجام وظیفه ی خود هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: همگی باید با همکاری و آموزش‌های مستمر در مقابل حوادث طبیعی اقدام کنیم تا بتوانیم با تامین اعتبار مورد نیاز برای پیشگیری، تامین تجهیزات مورد نیاز و آمادگی مردم عزیز بتوانیم در مقابل حوادث به نحو احسن عمل کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.