3

با تغییرات اتوبوسی مخالفم/ اغلب پروژه‌های آذربایجان‌شرقی تعطیل شده‌اند

  • کد خبر : 33468
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
با تغییرات اتوبوسی مخالفم/ اغلب پروژه‌های آذربایجان‌شرقی تعطیل شده‌اند
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موافق تغییران اتوبوسی بین مدیران نیستم گفت: اگر فردی در کارش موفق باشد، نیازی به تغییر نیست به شرطی که گفتمان‌های این دولت را قبول بکند و پای کار باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریز، عابدین خرّم عصر دیروز در نشست صمیمی با خبرنگاران، مهم ترین اولویت مدیریت ارشد استان را تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، گردشگری و ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه دانست.

وی ادامه داد: ماموریت و اولویت های اساسی دولت ثبات و رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مناسب، ارتقا بهره‌وری، جذب سرمایه و ایجاد دیپلماسی منطقه‌ای و مرزی با استفاده از پتانسیل‌های کشورهای همسایه است.

خرّم با تاکید بر اینکه بار اصلی اجرایی مسایل و مشکلات کشور برعهده دولت است و از گذشته تلی از مشکلات کشور و نظام بر روی هم انباشته شده، افزود: مشکلات گذشته را نمی‌توانیم دلیلی بر تلاش نکردن عنوان کنیم، نابسامانی‌های جدی در حوزه زیرساخت‌های اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: امروز برنامه اساسی برای حل مشکلات و تغییراتی که در آن شاهد افزایش درآمد سرانه خانواده‌ها، افزایش تولید ناخالص ملی و بهره‌وری منتج به ثبات اقتصادی باشیم، وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دولت برای استانداری‌ها اختیاراتی تعریف کرده است تا با استفاده از سرمایه‌های استانی به عنوان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان مسایل و مشکلات را حل و فصل کنیم، گفت: در آذربایجان‌شرقی با خروج سرمایه انسانی و مادی مواجه هستیم که برای معکوس کردن این جریان تلاش می‌کنیم، به طوری که در عرض ۲ ماه گذشته با بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار مذاکره کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه‌های کشور توسط سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی در حال انجام و این در حالی است که در استان خودمان در بحث سرمایه‌گذار دچار مشکل هستیم؛ باید برنامه‌های عملی برای برگشت سرمایه‌ها به استان داشته باشیم و از طرفی باید ظرفیت‌های استان را کشف کرده و در صدد نگهداری آنها باشیم.

خرم گفت: در استان بیش از ۱۰ سد به خاطر مسائل مالی نیمه تمام مانده است، این در حالی است که مسئله آب در تبریز یکی از مهم‌ترین مشکلات است و برای رفع این مسئله باید در کمتر از سه سال اقدام اساسی انجام داده و آب ارس انتقال یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌ها در استان تعطیل و یا در مسیر تعطیلی هستند، گفت: باید برای حل مسائل مطرح در حوزه پروژه‌ها ضمن حذف موانع پیش روی سرمایه گذاران، استان را به خوبی معرفی کرده و پتانسیل‌های موجود را شفاف و تخصصی بیان کنیم تا شاهد رشد اقتصادی را در استان به ۸ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکلات استان از نقص انرژی ناشی است، اظهار داشت: در صورتی که نتوانیم مشکل کمبود انرژی را در استان حل کنیم نمی‌توانیم ادعایی در حل مشکلات دیگر داشته باشیم، تا چهار سال آینده حداقل باید یکهزار مگاوات برق برای استان تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مخالف تغییرات اتوبوسی بین مدیران هستم، افزود: برای تحقق رشد اقتصادی و تغییرات اساسی در استان باید گام‌هایی در حوزه تغییر مدیران برداریم، ولی اگر فردی در کارش موفق باشد، نیازی به تغییر نیست به شرطی که گفتمان‌های این دولت را قبول بکند و پای کار باشد.

خرّم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما آلودگی هوای تبریز است، افزود: بعضی اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای حل این مشکل در حال اجرا است که تلاش می کنیم تا حد امکان آلودگی هوای تبریز را کاهش دهیم.

وی با اشاره اینکه ورزش اصلی ترین مؤلفه شور و نشاط در جامعه است، اظهار کرد: وضعیت ورزش استان قابل قبول نیست و یکی از دغدغه‌های من بهبود وضعیت موجود است تا در صحنه‌های قهرمانی ملی، آسیایی و جهانی سهم داشته باشیم هرچند اقداماتی در خصوص جذب اسپانسر و حمایت از تیم های ورزش داشته ایم، ولی کافی نیست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.