1
فرماندار شهرستان تشریح کرد

جزئیات مربوط به تخریب مغازه پیرمرد معلول مراغه‌ای

  • کد خبر : 33452
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
جزئیات مربوط به تخریب مغازه پیرمرد معلول مراغه‌ای
چند روزی می‌شود که فیلمی در فضای مجازی با عنوان ظلم در حق پیرمرد مراغه‌ای انتشار می‌یابد که بر اساس آن فیلم، یک پیرمرد معلول کنار یک ساختمان تخریب شده نشسته و بر سر خود می‌زد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ سیدعلی موسوی حسینی، فرماندار مراغه در گفت‌وگوی خبری در تشریح جزئیات این ماجرا که منجر به آزردگی اذهان عمومی نیز شد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از شهرداری، نیروی انتظامی، دادستانی و بهزیستی، مشخص شد که یک باب مغازه با قدمت ۶۰ ساله که مالکیتش به‌صورت سرقفلی بوده است، قبلا دچار ریزش شده بود و علاوه بر ریزش قسمتی از این مغازه در اردیبهشت ماه سالجاری، در ۱۴ آذرماه نیز دچار آتش سوزی شده بود و به این خاطر اهالی و همسایگان از شهرداری درخواست کرده بودند که به‌صورت رسمی به صاحبان مغازه و املاک اعلام خطر شود.

وی ادامه داد: شهرداری در تاریخ ۱۸ آذر ماه و بر اساس بند ۱۴ ماده‌ی ۵۵ در خصوص رفع خطر این املاک، به صاحب مغازه هشدار داده بود و دادستانی نیز به خاطر اینکه حق مستأجرانی که مالکان سرقفلی بودند، ضایع نشود درخواست پیگیری صدور دستور موقت از طریق محاکم عمومی برای تخریب مغازه را کرده بود.

موسوی گفت: متاسفانه صاحبان سرقفلی نسبت به صدور این دستور اقدام نکرده و در نهایت این ملک در شب پنجم دی ماه توسط صاحبان عرصه تخریب شد.

وی در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی نیز افزود: فرد معلولی که در فیلم‌های پخش شده دیده می‌شود، برادر صاحب ملک است و احتمالا جهت استفاده‌ی ابزاری، ایجاد حساسیت و تحریک مخاطبان، از او فیلمبرداری شده است.

فرماندار شهرستان مراغه ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا به‌صورت تمام و کمال و از طریق دادستانی، نیروی و سایر مراجع ذی‌ربط این موضوع را پیگیری کنیم تا حق به حق‌دار برسد.

به گزارش ایسنا، موسوی با بیان اینکه اداره‌ی بهزیستی شهرستان نیز پیگیر وضعیت همشهری معلول هست، گفت: هیچ مدرکی مبنی بر داشتن سند اعیانی و صاحب عرصه بودن این فرد به ما ارائه نشده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.