6

۹۷ توده رحمی‌از شکم بانوی ۴۲ ساله تبریزی خارج شد

  • کد خبر : 33788
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
۹۷ توده رحمی‌از شکم بانوی ۴۲ ساله تبریزی خارج شد
پزشک معالج، انکولوژیست زنان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد ۹۷ میوم( توده رحمی) از داخل شکم یک بانوی ۴۲ ساله تبریزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) خارج شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر مریم واعظی، انکولوژیست زنان روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به عمل جراحی موفق صبح امروز، اظهار داشت: بیمار مزبور با شکایت درد شکم و خونریزی غیرنرمال و حجیم رحمی‌به درمانگاه انکولوژی بیمارستان الزهراء مراجعه کرده بود که در سونوگرافی صورت گرفته توده‌‌‌های متعدد در تمامی‌قسمت‌‌‌های رحم وی به صورت ساب سروز، اینترامورال و ساب موکوزال مشاهده شد.

به گفته وی آزمایشات انجام شده روی بیمار آنمی‌مزمن ناشی از خونریزی طولانی مدت رحمی‌را نشان می‌داد.

واعظی با بیان اینکه بیمار تحت لاپاراتومی‌و میومکتومی‌آبدومینال قرار گرفت و حدود ۹۷ نوده از بخش‌‌‌های مختلف رحم وی خارج شد، ادامه داد: خوشبختانه رحم این بیمار بازسازی و حفظ شد و او سه روز بعد از جراحی از بیمارستان مرخص می‌شود.

وی گفت: میوم‌ها جزء شایع ترین توده‌‌‌های خوش خیم رحمی‌هستند که از علائم آنها خونریزی و درد لگن و شکم ناشی از رشد بیش از حد می‌باشد.

واعظی اضافه کرد: این مشکل مبتلابه زنان در سنین باروری است و در مواردی که متعدد باشد، احتمال برداشتن رحم بسیار بالاست و حفظ باروری و جراحی ایمن در این موارد از چالش برانگیزترین موقعیت‌‌‌های جراحی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.