11
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی:

دفتر همکاری‌های فناوری ایران در شانگهای چین ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 33915
  • ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
دفتر همکاری‌های فناوری ایران در شانگهای چین ایجاد می‌شود
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: به ابتکار پارک علم و فناوری این استان دفتر همکاری‌های فناوری ایران در شهرک پیمان سازمان همکاری‌های شانگهای در چین ایجاد می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ عبدالرضا واعظی در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهرک پیمان سازمان همکاری‌های شانگهای برگزار شد، با اشاره به عضویت اخیر ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرک پیمان سازمان همکاری‌های شانگهای منعقد خواهد شد، دفتر انتقال تکنولوژی و تجارت دانش‌بنیان ایران در دپارتمان فناوری این شهرک فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به نمایندگی از کشور ایران امور اجرایی این تفاهم‌نامه را انجام خواهد داد، افزود: این دفتر به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع، به‌عنوان پل ارتباط فناوری بین فناوران چین و ایران، زمینه‌ی لازم برای گسترش همکاری‌های فناورانه برای تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را فراهم خواهد کرد.

واعظی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و چین با استقرار کوتاه‌مدت و بلندمدت در این دفتر می‌توانند تبادل تکنولوژی و ارتباط تجاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: مطابق مدل پیشنهادی، پارک آذربایجان شرقی هاب ارتباط تمامی پارک‌ها و شرکت‌ها با اعضای پیمان شانگهای برای انتقال فناوری و تجهیزات هایتک به کشور و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان چین خواهد بود و مرکز تجارت بین المللی «ایران-چین» به نمایندگی از طرفین، امور اجرایی مربوط به استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این دفتر را بر عهده خواهد داشت.

به گفته‌ی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دفتر می‌توانند ضمن ارتباط با شرکت‌های چینی با دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان عضو سازمان همکاری‌های شانگهای نیز ارتباط فناورانه و تجاری داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.