8
امام جمعه موقت تبریز:

دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، هویتی است

  • کد خبر : 33952
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، هویتی است
امام جمعه موقت تبریز گفت: مشکلات و دشمنی آمریکا با ما تنها مربوط به مسائل اقتصادی و سیاسی نیست بلکه اختلاف ما هویتی است و آمریکا می‌خواهد بجای اسلام انقلابی، یک اسلام عربستانی در صحنه حاضر باشد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز درصدد از بین بردن این انقلاب است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز در خصوص دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما همیشه در حال مبارزه‌ی با استعمار هستیم و آمریکا همیشه با ما مخالف بوده و هیچگاه با ما کنار نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا اگر می دانست که با حمله‌ی نظامی می‌تواند انقلاب را از بین ببرد، هیچگاه مضایقه نمی کرد و به این دلیل تمرکز خود را بروی موضوع نفوذ معطوف کرده است.

حجت الاسلام مطهری اصل با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که نسبت به آینده خوشبین هستند و خواص باید این امید آفرینی را در جامعه افزایش دهند، گفت: خوشبختانه در سایه فرامین ایشان توانسته‌ایم توطئه‌های دشمنان را در برهه‌های مختلف نقش بر آب کنیم و مردم ایران نیز با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان دادند که انقلابی هستند و این انقلابی گری در جریان این تشییع کاملا نمایان شد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم (سال ۱۳۵۶)، یادآور شد: مردم تبریز در روز اربعین شهدای قیام ۱۹ دی مردم قم که به دست رژیم طاغوت به شهادت رسیده بودند، به پا خواستند و بعد از یک سال از قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه بانوان، اساس تربیت جامعه هستند، اظهار کرد: اگر بانوان ما همسران و مادران خوبی باشند، جامعه را به بهترین نحو ممکن هدایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مادران شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم فرزندان خود در راه اسلام باعث پیروزی ما در مقابل دشمنان شدند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ی استعماری غرب همیشه در صدد است زنان جامعه‌ی ما را از معنویات دور کند، گفت: دین اسلام بهترین مدافع زنان است و زمانی‌که در دوران جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند، اسلام جایگاه ویژه ‌ای برای زنان قائل شد.

حجت الاسلام مطهری اصل خاطرنشان کرد: شبهاتی مطرح می‌شود که دلیل پیشرفت زنان در جوامع دیگر، نداشتن حجاب آنهااست اما ۵۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‎ها در دوران بعد از انقلاب اسلامی  را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند که این آمار قبل انقلاب ۶ درصد بود.

وی با بیان اینکه حجاب تنها مختص زنان نیست، تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم همه‌ی مردان و زنان را به پاکدامنی و عفت دعوت کرده است و نباید تصور کنیم که فقط زنان باید حجاب را رعایت کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.