3
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس خبر داد:

انجام توافق نهایی برای واگذاری تراکتور و ماشین‌سازی به شرکت مس

  • کد خبر : 33998
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
انجام توافق نهایی برای واگذاری تراکتور و ماشین‌سازی به شرکت مس
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: کلیات واگذاری تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی به شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور نمایندگان آذربایجان‌شرقی به توافق نهایی رسید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسین حاتمی در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که کلیات واگذاری تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی به شرکت ملی صنایع مس ایران با نمایندگان آذربایجان‌شرقی به توافق رسیده‌، اظهار داشت: البته شرکت ملی صنایع مس ایران برای حمایت از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی بایستی فرآیند قانونی و کارشناسی را طی کند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی وزیر صنعت، معدن و تجارت را مکلف به حمایت از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی از بابت حق‌السهم درصد مس سونگون کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بحث حمایت از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی با وزیر صمت به توافق رسیده‌ایم و معتقدیم نقل و انتقال تیم‌ها بایستی از طریق فنی و کارشناسی باشد به طوری‌که برای تعیین تکلیف تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی چندین مورد جلسه مشترک با حضور نمایندگان و استاندار آذربایجان‌شرقی با وزیر صمت داشتیم تا مراحل نقل و انتقالات را بررسی و نتیجه‌گیری کنیم.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با ذکر این‌که وزیر صمت و مسئولان مربوطه در استیفای حق و حقوق استان ما از معادن کوتاهی کرده‌اند، یادآور شد: مس سونگون در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به نوعی کم‌کاری کرده؛ این در حالی است که آلایندگی زیست محیطی سونگون برای مردم کلیبر و خداآفرین است اما ریالی از مسئولیت‌های اجتماعی صرف این شهرستان‌ها نمی‌شود. سونگون چسبیده به جنگل‌های ارسباران و کلیبر در حال تخریب و تهدید جنگل‌هاست و از طرفی آلایندگی این معدن از طریق ایلقناچای، زندگی مردم روستایی و عشایری خداآفرین و کلیبر را در پایاب تهدید می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که قول مساعد برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال کلیبر و خداآفرین را از مسئولان شرکت مس گرفته‌ایم و مجمع نمایندگان در این خصوص متفق‌القول هستند، خاطرنشان کرد: مراتع و مزارع خداآفرین از طریق پساب معدنی سونگون در ایلقناچای در معرض تخریب و تهدید است، از این‌رو به مسئولان امر تذکر داده و خواستار عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شده‌ایم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=33998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.