6

رای کمیسیون اقتصادی به مستثنی شدن مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه

  • کد خبر : 34120
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
رای کمیسیون اقتصادی به مستثنی شدن مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در بخش مالیات بر عایدی سرمایه مقرر شد مناطق آزاد و ویژه مستثی شوند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامرضا مرحبا روز یکشنبه از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در فرایند قانونگذاری مشورت‌های مستمری با شورای نگهبان داریم که اگر ایراد یا مشکلی در مرحله تدوین قانون وجود دارد در مرحله اولیه اصلاح و مدیریت شود و زمان در رفت و برگشت بین این دو نهاد هدر نرود.

نماینده مردم‌ آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بعضی از فقها، حقوقدانان و مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان مشورت هایی داشتیم و به جمع‌بندی رسیدیم و اصلاحات مورد نظر به تصویب کمیسیون رسید.

مرحبا از بررسی مسائل بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مقرر شد کارگروهی در کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به پیشنهادات بودجه ای تشکیل شود و غیر از سه نفر از اعضای منتخب کمیسیون که در کمیسیون تلفیق حضور دارند بقیه اعضای کمیسیون هم می‌توانند در این کارگروه حضور داشته و نقطه نظراتشان را بیان کنند و این یک رویه جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مالیات بر عایدی سرمایه، قرار بر این شد که مناطق آزاد و ویژه مستثنی شوند و این موضوع در کمیسیون تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات در نشست امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد و افزود: رییس دیوان محاسبات و همکارانش در کمیسیون حضور داشتند و گزارش تفریغ بودجه و پیشنهاداتی را در مورد لزوم اعمال بعضی اصلاحات ارائه کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.