11

با هدف ایجاد هم‌افزایی انجام می‌شود

  • کد خبر : 34150
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
با هدف ایجاد هم‌افزایی انجام می‌شود
اعطای تسهیلات برق تبریز به شركت‌های دانش‌بنیان صنعت برق در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی

برق تبریز با هدف ایجاد هم‌افزایی، به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی تسهیلات اعطاء می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، شرکت توزیع نیروی برق تبریز در نظر دارد با توجه به تراز انرژی تولید و مصرف برق کشور و نظر به ضرورت توسعه مصادیق بهینه‌سازی مصرف برق و همچنین چالش‌های مدیریت بار در پیک زمستان ۱۴۰۰ و تابستان ۱۴۰۱، با هدف ایجاد هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در بند ز تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، طرح‌های مرتبط با مدیریت مصرف برق شرکت‌های دانش بنیان را ارزیابی و طرح‌های برتر را جهت ارائه تسهیلات به پژوهشگاه نیرو معرفی کند.
براساس بند “ز” تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، وزارت نیرو مکلف است بخشی از منابع حاصل از افزایش بهای برق برخی از صنایع بزرگ را تا سقف ۱۳ هزار میلیارد ریال صرف اعطای تسهیلات خطرپذیر به ‌شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی کند.
شرکت‌‌های ارائه‌دهنده طرح، می‌توانند طرح‌های مرتبط با موضوع مدیریت مصرف برق را با اولویت به همراه رزومه به دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تبریز ارسال کنند.
شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی اصلاح الگوی مصرف انرژی می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از دفتر مدیریت مصرف این شرکت با شماره تلفن‌های ۳۳۱۹۱۳۲۶-۰۴۱ و ۳۳۱۹۱۶۷۸-۰۴۱ دریافت کنند.
محورهای اصلی این طرح شامل بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی (انرژی الکتریکی)، بهینه‌سازی شبکه برق و توسعه مولدهای تولید پراکنده و تجدیدپذیر است.
بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی، حمایت از پروژه‌ها و محصولات در راستای افزایش راندمان و ارتقای واحدهای نیروگاه‌های حرارتی، حمایت از شرکت‌های فعال در عرصه بهینه‌سازی شبکه برق و پشتیبانی از طرح‌های توسعه مولدهای تولید پراکنده و تجدیدپذیر از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح هستند.
گفتنی است ‌شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی می‌توانند پس از تایید طرح، از مزایای تسهیلاتی چون کارمزد بانکی کم، شرایط بازپرداخت مناسب و کنترل و تضمین کیفیت پروژه برخوردار شوند. نحوه پرداخت تسهیلات پس از ثبت‌نام و ارائه طرح یا پروژه در دبیرخانه بررسی شده و پس از تصویب کارگروه اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.