12
عباس زاده مشکینی به نقل از امیرعبداللهیان؛

غربی‌ها به دنبال توافق موقت هستند

  • کد خبر : 34114
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
غربی‌ها به دنبال توافق موقت هستند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور حسین امیرعبداللهیان در نشست کمیسیون متبوع خود خبر داد و به نقل از او گفت: "غربی‌ها می‌خواهند با توافق موقت مسائل و نگرانی‌های خودشان را رفع کنند اما هدف و تلاش ما یک توافق خوب است."

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ «محمود عباس زاده مشکینی» با اشاره به نشست امروز یکشنبه کمیسیون با «حسین امیرعبداللهیان» افزود:‌ وزیر امور خارجه در این نشست جزییات نشست مذاکرات در وین را تشریح کرد و معتقد بود که ابتکار عمل مذاکرات دست جمهوری اسلامی ایران است. چرا که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و دستاوردهای خوبی که در صنعت هسته ای حاصل شد دست ما را در مذاکره پر کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر امور خارجه تاکید کرد که خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای کاملا روشن است و مذاکره کنندگان ما درچارچوب این خطوط قدرت مانور و آزادی عمل دارند. البته با آمریکایی ها هیچ گونه گفت وگوی مستقیم نداشته ایم.

وی ادامه داد: “امیر عبداللهیان در این نشست تاکید داشت که غربی‌ها می‌خواهند با توافق موقت مسائل و نگرانی‌های خودشان را رفع کنند. ولی هدف و تلاش ما یک توافق خوب است.”

عباس زاده مشکینی یادآور شد: امیر عبدالهیان در جلسه امروز کمیسیون، گزارش مفصلی از روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۴+۱ ارائه داد. همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نظرات و سوالات خود را پیرامون مذاکرات و سایر برنامه های مرتبط با سیاست خارجی مطرح کرده و در ادامه وزیر امور خارجه به سولات مطروحه پاسخ داد.

وی ادامه داد: برداشت بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون این است که روند مذاکرات کاملا حرفه‌ای و با اقتدار طرف ایرانی پیش می‌رود و تا به امروز ابتکار عمل در دست مذاکره کنندگان ایرانی بوده است و امیدواریم انشاءالله تا آخر سال به نتیجه برسیم. البته به شرط اینکه طرف غربی در پی بازگشت به روحیه دوران استعمار نباشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اگر غربی‌ها دنبال رفع نگرانی های خود پیرامون فعالیت های هسته ای ایران هستند ما حاضر به همکاری و رفع سوء تفاهمات هستیم. به شرطی که طرف مقابل از عناد و ناسازگاری و زیاده خواهی دست بردارد و بر اساس تعهدی که در برجام داده است تحریم‌ها عملا لغو و  برای راستی‌آزمایی و جلب اعتماد جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وزیر امور خارجه در ادامه این جلسه ضمن تشریح اقدامات انجام یافته در زمینه توسعه و ارتقاء روابط با کشورهای منطقه و همسایه تاکید کرد که رابطه با جمهوری آذربایجان در حال گسترش است و عملا در زمینه سواپ گازی همکاری های قابل توجهی را شروع کرده ایم و قرار است حجم زیادی از امورات مربوط به بازسازی قره باغ را ایرانی ها انجام دهند.

 وزیر امور خارجه آخر هفته به چین می‌رود

وی ادامه داد: قرار است امیر عبداللهیان آخر هفته در راس هیاتی به چین سفر کند و برنامه های کارشناسی قابل توجهی برای این سفر آماده شده است.

عباس زاده مشکینی درخصوص ترمیم رابطه جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی خاطر نشان کرد: دیپلمات هایی اخیرا از طرف ایران به عربستان سعودی اعزام شده اند و دو کشور سفارتخانه های خود را تعمیر می کنند. امیدواریم با همکاری این کشور همسایه شاهد از سرگیری دوباره روابط باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.