4
سو استفاده سیاسی از فوتبال ممنوع؛

تراکتور هم به عاقبت مازوت مبتلا می شود؟

  • کد خبر : 34186
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
تراکتور هم به عاقبت مازوت مبتلا می شود؟
استمرار نتایج ضعیف تراکتور تحت مالکیت محمدرضا زنوزی جدی تر از همیشه بحث انتقال مالکیت این تیم ریشه دار خطه آذربایجان را مطرح کرد به طوری که اینبار پای استاندار و نمایندگان آذربایجان شرقی نیز به میان کشیده شد تا با واسطه گری وزیر صمت شرکت صنایع مس ایران مالکیت تراکتور را عهده دار شود.

سرویس ورزشی تبریزمن؛ اگر چه عقبه صنایع مس در فعالیت ورزشی استان و مشخص تر مس سونگون ورزقان در فوتسال که به تازگی به رشته هایی چون تکواندو و شمشیر بازی و.. نیز گسترش پیدا کرده نوید یک تغییر مثبت با آینده ای خوش را برای تراکتور میدهد اما در این میان مسائلی مطرح است که پرداخت به آن میتواند مسیر این انتقال سرنوشت ساز برای قرمزهای آذربایجان را به درستی پیش ببرد.

یکی از مهمترین مسائلی که روشنگری در باب آن میتواند از بروز برخی مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کند، مشخص شدن نهاد اجرایی و همچنین ناظر بر این انتقال است. این که تراکتور با چه بستر و مقدمه ای و با نظارت چه نهاد و مسئولی انتقال یابد بسیار حائز اهمیت تا مشکلاتی که در حال حاضر گریبان تراکتور را گرفته است در آینده با مالکیت جدید تکرار نشود.

دیگر نکته ای که باید در نظر گرفت، توجه ویژه صنعت مس به باشگاه تراکتور است چرا که این تیم به عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال در آسیا نیازمند سرمایه گذاری کلان شرکت ملی صنایع مس خواهد بود تا مجددا به جایگاهی که در شأن مردم آذربایجان و نام این تیم است بازگردد، بدی هی است برای این کار باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا تراکتور برابر با سایر تیم های تحت مالکیت صنایع در یک کفه ترازو قرار نگیرد.

گذشته از این و نقش نمایندگان در این انتقال نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا از سو استفاده های احتمالی در راستای اهداف سیاسی توسط برخی نمایندگان جلوگیری شود ، استفاده از مازوت میتواند مثال خوبی برای بحث سوء استفاده سیاسی از تراکتور شود.

منع استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز که شوآف رسانه ای از سوی برخی نمایندگان استان را به همراه داشت در نهایت بعد از مدتی جنجال سازی بدون نتیجه رها شد تا این معضل همچنان بر سر هوای تبریز مانده باشد ، از این رو میبایست نقش نمایندگان نیز در این انتقال مشخص شود تا به دور از برخی اتفاقات خارج از اصول روند این انتقال به درستی پیش رفته و به سرنوشت منع استفاده از مازوت در تبریز دچار نشود.

نکته آخر درخصوص انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به صنایع مس که توجه ویژه ای را میطلبد، بحث مدیریت این باشگاه است که صنایع مس باید نسبت به آن نیز متعهدانه عمل کند.

ورای بحث مالی که همواره مطرح است بحث مدیریتی نیز در موفقیت تیم فوتبال نقش به سزایی دارد که در این خصوص دوران تاریک زنوزی نشان داد صِرف پول نمیتواند گره گشا باشد.

از این رو باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا با یک مدیریت حرفه ای و اصولی بدور از دلال محوری و استفاده از نفرات مورد دار، امور تراکتور را پیش ببرد تا نماینده آذربایجان به جایگاه در شأن خود بازگردد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.