5
مربی اسبق تیم ملی دوچرخه سواری ایران تاکید کرد:

دوچرخه سواری، لنگر ورزش آذربایجان

  • کد خبر : 34260
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
دوچرخه سواری، لنگر ورزش آذربایجان
مربی اسبق تیم ملی دوچرخه سواری ایران گفت: تیم های مس سرچشمه و مس کرمان در حالی در دوچرخه سواری تیم داری می کنند که تمام نفراتشان غیر بومی است و این در حالی است که اگر تیم مس در استان تیم داری کند، تمام نفرات بومی این تیم را تشکیل می دهند و می توانیم با کمترین هزینه نه تنها در ایران بلکه در آسیا قهرمان شویم.

سرویس ورزشی تبریزمن، دوچرخه سواری در ایران یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی است که در تبریز تب و تاب خاصی دارد و زمانی نه تنها در ایران بلکه در آسیا دوچرخه سواری با نام تبریز شناخته می شد که در همین زمینه ناصر هوشیار، دبیر هیات دوچرخه سواری استان و رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان تبریز که از سال ۷۰ به عنوان دوچرخه سوار، از سال ۸۰ به عنوان مربی و از سال ۹۰ به صورت اجرایی فعالیت داشته است در گفتگوییبا رسانه ها با بیان اینکه مدتی هم به عنوان مربی در تیم ملی به مسابقات آسیایی حاضر شده بود، گفت: در چند وقت اخیر دیدگاه ما نسبت به این رشته کلی بوده و سعی کرده ایم شهرستان ها را فعال تر کنیم که در این مدت فعالیت منطقه آزاد ارس چشمگیر تر شده و با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی هایی که با تیم ها و ورزشکاران داشتیم، باعث شده تا در هر مسابقه ای که ورزشکاران ما شرکت می کنند همواره جزء سه نفر اول شوند و در این مدت همواره استان آذربایجان شرقی نفرات شاخصی را به تیم ملی دعوت کرده و از قدیم دوچرخه سواران استان پای ثابت تیم ملی بوده اند.

مربی اسبق تیم های پتروشیمی و شهرداری تبریز در ادامه افزود: سال ها پیش که آقای ممقانی، مدیر عامل پتروشیمی تبریز، به عنوان رئیس هیات استان حضور داشتند، در تشکیل تیم پتروشیمی تبریز بسیار مصمم بودند و پس از بازنشستگی ایشان مسئولان پتروشیمی تصمیم گرفتند دیگر تیمی به این نام وجود نداشته باشد که بعد از آن سعی کردیم در نبود این تیم هر سال حداقل تیمی داشته باشیم که بتواند در مسابقات شرکت کند و هدفمان هم این است که همان مسابقات شایسته ای را برگزار کنیم و هم نتایج درخشانی را کسب کنیم.

هوشیار همچنین در خصوص برگزار رویداد های مختلف اظهار داشت: تور آذربایجان، به عنوان یکی از معتبر ترین تور های بین المللی است که ۳۴ ساال است بدون وقفه در ایران برگزار می شود و تا قبل از کرونا هم سعی کردیم این تور را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم. همچنین در یک ماه اخیر تور مرند را برگزار کردیم که مورد استقبال ورزشکاران و تیم ها قرار گرفت و مسابقات دیگری هم که برگزار کردیم می توان گفت از لحاظ اجرایی هیچ ایرادی نداشتیم و هرهفته استعدادیابی در این هیات هم در بخش آقایان و هم بانوان برگزار می شود.

وی همچنین در مورد تیم های دوچرخه سواری استان گفت: در حال حاضر تیم دانشگاه آزاد و شرکت عمران سهند در این رشته تیم داری می کنند و در حال پیگیری هستیم تا یک تیم در بخش پیست تشکیل دهیم. اما با این حال دغدغه اصلی ما این است که تیمی تشکیل دهیم که مثل پتروشیمی ساختاری باشد نه مقطعی. تیم های که اکنون در حال فعالیت هستند از روی دلسوزی است و مدیران این تیم با علاقه ای که به این ورزش دارند، سعی می کنند تیم داری کنند و در کنار آن انرژی و وقتی که به آن ها صرف می شود باعث شده تا تیم شوند وگرنه قراردادهایی که بسته شده در حد تیم های لیگ برتری نیست. نتایجی که ورزشکاران استان در مقابل تیم هایی مثل سپاهان که هزینه های فراوانی می کنند، کسب می کنند بسیار خارج از انتظار است و باید از این ورزشکاران تقدیر کرد. با این حال جای تقدیر دارد که این تیم ها در استان تشکیل شده اند ولی این تیم ها درخور نام آذربایجان نیستند و باید تیم هایی تشکیل شوند که مثل گذشته نام تبریز را بر سر زبان ها بیاندازد. ما تیمی در بخش کوهستان نداریم و اگر تیمی تشکیل شود بدون هیچ چون و چرایی قطعا اول خواهیم شد. در بخش بانوان نیز به قدری ظرفیت این رشته بالاست که می توانند در مسابقات مختلف حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و هرکس از این رشته حمایت کند قطعا موفق خواهد شد و برای آن ها نیز می تواند سود بخش واقع شود.
رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان تبریز در ادامه علت حضور استعداد های فراوان را در این رشته برگزاری مسابقات متعدد دانسته و گفت: ما در این مدت سعی کردیم هر هفته مسابقه برگزار کنیم و مربیانمان ورزشکاران را رصد می کنند و این مسابقات هستند که باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران می شود و همواره استعداد های مختلفی در این رشته کشف می شود.

ناصر هوشیار همچنین در خصوص مسائل و مشکلات هیات خاطر نشان کرد: در خصوص مشکلات هیات باید گفت که امیدوارم دیدگاه مسئولان گسترده باشد و نباید نگاه سلیقه ای وجود داشته باشد. سال ها تیم پتروشیمی در این رشته تیم داری کرده است و همه ایران دوچرخه سواری را با این تیم شناخته اند اما مدیر دیگری آمد و علاقه به تیم داری نداشت و این تیم را کنار گذاشت که متاسفانه باید گفت ما یا صد هستیم یا صفر و حد تعادل نداریم. شهرداری تبریز هم باید هم برای کاهش ترافیک، هم سلامتی و هم توسعه ورزش های همگانی از ورزش دوچرخه سواری استفاده کند که تا کنون از این ظرفیت ما استفاده نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های پتروشیمی و شهرداری تبریز برای حضور گسترده در این رشته گفت: پتروشیمی از هر لحاظ آماده تیم داری در دوچرخه سواری است و تجهیزات فراوانی دارد که اگر مدیریتش قبول کند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. شهرداری هم می تواند در تیم داری از ظرفیت های خود استفاده کند؛ اگر هم نمی تواند و یا مانعی وجود دارد چرا بقیه شهر ها در ورزش تیم داری می کنند. ما هم اکنون نیازمند توجه و حمایت ارگان ها هستیم تا برنامه های مختلفی را برگزار کنیم چراکه ما در تمامی خانه ها حداقل یک دوچرخه داریم که باید مردم را مجاب کنیم تا از آنها بهره ببرند و فعالیت های همگانی را گسترش دهیم.

دبیر هیات دوچرخه سواری استان در پایان خاطر نشان کرد: ما هر هفته در سنین مختلف برنامه استعدادیابی در پیست یادگار امام تبریز داریم که عموم مردم می تواند در این رشته حضور پیدا کنند و ورزش را دنبال کنند و ما از ورزشکاران شهرمان استقبال می کنیم.

امیدوارم نه تنها اداره ورزش و جوانان استان بلکه تمامی ارگان ها در پیشرفت ورزش استان همکاری داشته باشند. در حال حاضر تیم سپاهان اداره ورزش و جوانان اصفهان را ساپورت می کند و یا مس کرمان در چندین رشته ورزشی تیم داری می کند که معلوم نیست چرا در شهر ما چنین اتفاقاتی نمی افتد. تیم های مس سرچشمه و مس کرمان در حالی در این رشته تیم داری می کنند که تمام نفراتشان غیر بومی است و این در حالی است که اگر تیم مس در استان و در رشته دوچرخه سواری تیم داری کند، تمام نفرات بومی این تیم را تشکیل می دهند و می توانیم با کمترین هزینه نه تنها در ایران بلکه در آسیا قهرمان شویم. چندین بارهم قرار بود این تیم تشکیل شود که تصمیم گرفته شد این تیم ها در کرمان بماند. هم اکنون دانشگاه آزاد تیم داری در رشته های مختلف را تقسیم کرده و دوچرخه سواری را به آذربایجان شرقی، کشتی را به مازندران و سایر رشته ها را به استان خودش اختصاص داده است که باید این اتفاق در مس هم رخ دهد. امیدواریم چه پتروشیمی، چه شهرداری و یا مس سونگون بتوانند در این قضیه پیشروی داشته باشند و زمینه را برای حضور استعداد های مختلف استان در رشته دوچرخه سواری فراهم کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.