4

انجام پیوند همزمان ۲ کبد در آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار

  • کد خبر : 34318
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
انجام پیوند همزمان ۲ کبد در آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار
مدیر پیوند و فراهم‌آوری اعضای بدن دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کبد ۲ نفر از اهالی بوکان و ارومیه که دچار مرگ مغزی شده بودند به طور اتفاقی به ۲ شهروند بوکانی و ارومیه ای دیگر در تبریز پیوند زده شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ محسن قادری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نکات قابل توجه این عمل آن است که برای نخستین بار یکی از کبدها بر روی یک فرد زیر ۱۴ ساله با موفقیت پیوند شد.

وی افزود: با این ۲ پیوند از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ مورد پیوند کبد در آذربایجان شرقی صورت گرفته است و ۳۵ نفر هنوز در صف انتظار برای پیوند کبد هستند.

مدیر پیوند و فراهم آوری اعضای بدن دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت: سه روز پیش چهار بیمار نیازمند به عضو پیوندی، در آذربایجان شرقی و تهران با رضایت خانواده نیک اندیش مرحوم «ابراهیم محمدزاده مدیری»، که مرگ مغزی شده بود، زندگی دوباره یافتند.

وی اظهار کرد: مرحوم محمدزاده ۴۱ ساله ساکن تبریز چند وقت پیش به دلیل افتادن از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده اش نجات بخش زندگی چهار بیمار شد.

مدیر پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کلیه‌های این مرد به یک زن ۲۷ ساله از ملکان و یک مرد ۵۲ ساله از سراب در بیمارستان امام رضای تبریز پیوند زده شد.

قادری ادامه داد: کبد وی نیز به یک مرد ۵۶ ساله اهل قره ضیاءالدین شهرستان خوی پیوند زده شد و اکنون وضعیت عمومی گیرنده‌های عضو پیوندی رضایت بخش است.

وی افزود: عضو چهارم مربوط به پیوند دریچه های قلب به علت اینکه با شرایط سنی، جنسی و سایر شرایط تخصصی موجود در نیازمندان قلب آذربایجان شرقی سازگار نبود، به تهران منتقل شد.

مدیر پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: هم اکنون ۳۰۰ نفر در آذربایجان شرقی در صف پیوند کلیه قرار دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.