7
به دنبال بی‌توجهی به هشدارها؛

احتمال آب رفتن کمپ تفریحی ورزشی مس ورزقان!

  • کد خبر : 34360
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۷
احتمال آب رفتن کمپ تفریحی ورزشی مس ورزقان!
رسانه‌های محلی شهرستان ورزقان از کاهش مقیاس ۱۲ هکتاری کمپ تفریحی-ورزشی مس ورزقان به ۳ هکتار خبر می‌دهند.

یکی از کانال‌های خبری ورزقان در این رابطه نوشته است: “در محافل ورزقان گفته می‌شود شرکت مس بدلیل خرید تیم تراکتور و ماشین‌سازی، دیگر میلی به احداث کمپ تفریحی ورزشی در ورزقان ندارد و گفته می‌شود در قدم اول، روی کاغذ زمین در نظر گرفته شده برای احداث این کمپ را ، از ۱۲ هکتار به ۳ هکتار کاهش داده است!” 

یکی دیگر از کانال‌های خبری ورزقان با قطعیت بیشتر، نوشته است: “در اینکه پروژه کوچک‌تر شده است شکی نیست. اما باید مسئولان شهرستان و همچنین مجتمع مس سونگون با شفافیت کامل به مردم توضیح دهند.”

این کانال در ادامه آورده است: “چند ماهی است مقدمات کوچک کردن این پروژه کلید خورده است.”

البته بحث کاهش احتمالی مساحت کمپ تفریحی – ورزشی مس ورزقان، موضوع امروز و دیروز نیست و از مدت‌ها پیش، موضوع کاهش مساحت کمپ به نصف مطرح است. اما این کاهش، ارتباطی به خرید تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی ندارد.

محمدباقر خانی؛ فرماندار اسبق ورزقان در آخرین نشست هم‌اندیشی خود با فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان با اشاره به این موضوع، هشدار داده بود؛ خطر کاهش مقیاس، کمپ تفریحی ورزشی مس ورزقان را تهدید می‌کند.

وی احداث کمپ فرهنگی و ورزشی ورزقان را یک فرصت ارزشمند برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان دانسته و اظهار امیدواری کرده بود؛ اهالی شهر ورزقان در تملک ۶ هکتار زمین باقیمانده برای این طرح، همکاری لازم را داشته باشند.

با توجه به اظهارات و هشدار فرماندار اسبق شهرستان، به نظر می‌رسد؛ کاهش احتمالی مقیاس کمپ تفریحی- ورزشی مس ورزقان بیشتر به عدم همکاری اهالی شهر ورزقان در تملک اراضی موردنیاز کمپ مرتبط باشد. بنابراین انتظار می‌رود اهالی محترم شهر ورزقان با همکاری بیشتر در این موضوع، بهانه به دست مدیران شرکت صنایع ملی مس ایران ندهند. چرا که مدیران مس در چند دهه گذشته نشان داده‌اند؛ علاقه چندانی به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ورزقان و آذربایجان ندارند و ترجیح می‌دهند این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها را در کرمان متمرکز کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.