15
در نشست خبری نمایش "طربنامه مرد دستفروش" مطرح شد؛

رتبه بیستم آذربایجان‌شرقی در برخورداری از امکانات تئاتر

  • کد خبر : 34493
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
رتبه بیستم آذربایجان‌شرقی در برخورداری از امکانات تئاتر
کارگردان نمایش "طربنامه مرد دستفروش" گفت: آذربایجان‌شرقی بعد از تهران از نظر تماشاگر و مخاطب تئاتر جایگاه اول را دارد، اما امکانات ما در مقایسه با کل کشور رتبه بیستم قرار دارد.

به گزارش اژانس خبری تبریزمن، علی فتوحی در نشست خبری این نمایش با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: داستان “طربنامه مرد دستفروش”، مربوط به خانواده‌ای است که ارثیه‌ای به نام درخت انگور دارند و اختلافاتی بر سر این موضوع در خانواده بوجود می‌آید.‌

وی ادامه داد: جنس متن این نمایش ایرانی و متن سیار است، اما می توان گفت رویداد این نمایش شاید قبل از انقلاب اتفاق افتاده است.

کارگردان نمایش “طربنامه مرد دستفروش” اضافه کرد: با توجه به سبک نمایشی، اجرای کارهای ایرانی در سالن های بزرگ و تالار صحنه ای امکان پذیر نیست چون باید بازیگران با مخاطبان ارتباط بگیرند و این ارتباط و تبادل انرژی در بلک باکس امکانپذیر است.

وی در ادامه با انتقاد از امکانات تئاتری در تبریز افزود: آذربایجان‌شرقی بعد از تهران از نظر تماشاگر و مخاطب تئاتر جایگاه اول را دارد، اما امکانات ما در مقایسه با کل کشور رتبه بیستم قرار دارد. من این مشکلات را همیشه از مسئولین مطالبه کرده‌ام و آنان همواره گفته‌اند حل می‌شود! حالا کی و چه زمانی مشخص نیست!

این کارگردان تبریزی افزود: متاسفانه عدم وجود بلک باکس استاندارد در تبریز باعث می‌شود کارگردان و بازیگران نتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

فتوحی ضمن انتقاد از عملکرد انجمن نمایش آذربایجان‌شرقی گفت: آئین‌نامه‌ای در بدو ورود کرونا به کشور تصویب شد که در آن گفته شده بود سالن های نمایش با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند و هزینه ۵۰ درصد دیگر سالن را دولت متقبل می‌شود اما تاکنون هیچ یک از عزیزان نتوانسته‌اند هزینه آن ۵۰ درصد را از انجمن نمایش اخذ کنند.

شایان ذکر است؛ نمایش “طربنامه مرد دستفروش”، نوشته مرتضی هاشم‌پور و با کارگردانی علی فتوحی از ۲۵ دی‌ماه در مجتمع فرهنگی هنری تربیت به صحنه می‌رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.