7

کمبود اعتبارات؛ پاشنه آشیل حوزه درمان آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 34669
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
کمبود اعتبارات؛ پاشنه آشیل حوزه درمان آذربایجان‌شرقی
تغییرات ساختاری برای افزایش راندمان کاری ضروری است

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کمبود بودجه می‌تواند به پاشنه آشیل حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی در آینده تبدیل شود.

 

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بهمن نقی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی استان هم اکنون به کمترین میزان دو سال اخیر رسیده، اطهار داشت: امیکرون رشد بسیار سریعی دارد و این نگرانی وجود دارد که اگر همه همکاری نکنند، میزان مبتلایان افزایش یابد.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از تجمعات و تزریق واکسن، افزود: ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول، ۸۶ درثد دز دوم و ۲۲ درصد دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند و آذربایجان‌شرقی در تزریق دز سوم واکسن کرونا، رتبه اول کشوری را داراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تجارب کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد تزریق دز سوم واکس کرونا می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از امیکرون ایفا کند، خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است در گام نخست، بستری‌های سرپایی افزایش یافته و در روزهای بعد به سمت پیک حرکت کنیم.

 

تسویه ۱۲۳ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه در ماه‌های اخیر

 

وی با اشاره به اینکه یکسری تغییرات ساختاری در سیستم برای کاهش هزینه و افزایش راندمان کار نیاز است، گفت: تحریم و فشارهای اقتصادی از یکسو و وجود بدهی‌های کلان باعث شده دانشگاه علوم پزشکی تبریز به لحاظ مالی وضعیت مناسبی نداشته باشد.

نقی‌پور به پرداخت پاداش پایان دوره بازنشستگان سال ۹۹ در طی هفته‌های اخیر اشاره کرد و افزود: طی ماه‌های اخیر همچنین توانسته‌ایم ۱۲۳ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه به شرکت‌ها را با استفاده از سیستم دولتی و با تهاتر تسویه کنیم.

وی از فروش برخی از املاک مازاد برای تامین منابع موردنیاز دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: هیچ کار خیری با اجر و پاداش‌تر از سرمایه‌گذاری در حوزه درمانی و بهداشت وجود ندارد چرا که همه از ثمرات این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه سخنانش با اشاره به صدور مجوز تزریق واکسن کرونا از شهریورماه برای زنان در دوره سه ماهه اول بارداری، گفت: در ۷ شهرستان استان، ۱۰۰ درصد زنان باردار دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و باید همه تلاش کنیم نگرانی زنان باردار در خصوص تزریق واکسن کرونا برطرف شود.

وی توصیه کرد؛ مادران باردار از واکسن‌های سینوفارم و آسترازانکا استفاده کنند.

شناسایی ۲۱ نفر بیمار مبتلا به امیکرون در استان

 

وی میانگین سنی مبتلایان امیکرون در استان را ۵۰ الی ۵۵ سال اعلام کرد و افزود: تاکنون در آذربایجان شرقی ۲۱ نفر مبتلا به امیکرون شناسایی شده‌اند که نسبت جنسیتی مبتلایان تقریبا به هم نزدیکتر است.

نقی‌پور با اشاره به بیماری زمینه‌ای و فشار خون فرد ۹۵ ساله فوت شده بر اثر بیماری امیکرون در تبریز، گفت: فعلا مجوز تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۲ سال صادر نشده است.

وی در خاتمه سخنانش از کمبود بودجه به عنوان پاشنه آشیل حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی در آینده نام برد و گفت: تبریز به چندین استان شمالغرب کشور خدمات درمانی می‌دهد. لذا انتظار داریم؛ در تخصیص اعتبارات درمانی به آذربایجان‌شرقی، سرانه استان را مدنظر قرار ندهند و بودجه جداگانه‌ای برای استان ما در نظر بگیرند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.