6
در دیدار امام جمعه تبریز با سرکنسول جدید ترکیه در تبریز مطرح شد؛

کارآفرینان ترکیه برای سرمایه گذاری در شمال غرب فعال شوند/ ما ترک‌ها ایرانیان را برادر خود می‌دانیم

  • کد خبر : 34820
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کارآفرینان ترکیه برای سرمایه گذاری در شمال غرب فعال شوند/ ما ترک‌ها ایرانیان را برادر خود می‌دانیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و ترکیه گفت: اشتراکات دینی و فرهنگی زمینه‌ساز توسعه مناسبات دوجانبه میان ۲ کشور برادر و همسایه است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار کنسول ترکیه در تبریز با وی با اشاره به وحدت بین دو کشور اظهار داشت: وجود علمای دینی در ترکیه و ایران و وحدت بین براران شیعه و سنی بسیار قابل تحسین است و باید این وحدت روز به روز توسعه پیدا کند.

وی اظهار داشت: ایران و ترکیه در موضوع سیاست خارجی نیز اشتراکاتی دارند که حمایت از مظلومان جهان و مردم مظلوم فلسطین در صدر آنهاست و امیدواریم با اتحاد ملت‌ها مردم رنج دیده به آزادی برسند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نباید به اسرائیل و آمریکا اجازه بدهیم روابط برادرانه ما را تحت تاثیر قرار دهند، افزود: آمریکا و اسرائیل همیشه سعی داشته اند روابط ما را به سردی بکشانند که خوشبختانه همیشه ناامید شده اند ‌چرا که بین دو کشور برادری دیرینه حاکم است.

وی با بیان اینکه با افزایش تحریم‌‌‌های آمریکا و شیوع کرونا ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران و ترکیه کاهش داشته است، اضافه کرد: انتظار داریم سرمایه گذاران و کارآفرینان ترکیه برای سرمایه گذاری در منطقه شمال غرب مشارکت فعال داشته باشند که از نظر رشد و شکوفایی اقتصادی برای هر دو کشور خیر بسیاری خواهد داشت.

سرکنسول جدید ترکیه در تبریز نیز در این دیدار گفت: ایران و ترکیه در منطقه قدیمی‌ترین و قدرتمند ترین کشور هستند و ظرفیت‌‌‌های زیادی برای گسترش مناسبات دو جانبه وجود دارد.

چِتین تانر با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند مانع برادری دو کشور شود، افزود: بین مردم دو کشور پیوندهای مختلفی وجود دارد و ما ترکها ایرانیان را برادر خود می‌دانیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.