14
با هنرنمايي 140 بازيگر؛

حماسه کور اوغلو در تبریز به صحنه می رود

  • کد خبر : 35183
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
حماسه کور اوغلو در تبریز به صحنه می رود
نمایش حماسه کوراوغلو با هنرنمايي 140 بازيگر در تبریز به صحنه می‌رود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یعقوب صدیق جمالی، نویسنده و کارگردان این نمایش در جمع خبرنگاران گفت: این نمایش نخستین بار در سال ۷۹ به صحنه رفت که با ۵۸ اجرای مداوم مورد استقبال گسترده قرار گرفت به طوریکه در جشنواره‌های ترابوزان و نخجوان حضور یافت.

وی یادآور شد: نمایش کوراوغلو در آن سال موجب شد که تبریز به عنوان پرمخاطب ترین شهر در حوزه تئاتر معرفی شود.

صدیق جمال با اشاره به بازتولید آن نمایش با تیمی حرفه ای و هنرمندان جوان افزود: در این اثر ۱۴۰ هنرمند شامل بازیگر و نوازنده، حرکات فرم و … حضور دارند.

وی اظهار داشت: برای نوشتن این نمایش علاوه بر مشاوره با استاد حسن اسکندری، از منابع دیگری چون کتاب کوراوغلو نوشته رحیم رییس نیا و حماسه کوروغلو استاد طهماسب استفاده شده است.

این کارگردان برجسته تئاتر با اشاره به تعطیلی سالن‌های نمایش و موسیقی از دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تصریح کرد: انتظار ما از عموم مردم فرهنگ دوست این است که با حضور خود در سالن‌های نمایش از هنرمندان تئاتر حمایت کنند.

صدیق جمالی یادآور شد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بلیط فروشی این نمایش به صورت خانوادگی بوده و جایگاه تماشاگران در گروه‌های خانوادگی دو نفره، سه نفره و چهارنفره تعبیه شده است.

غلامرضا میرزازاده، سازنده موسیقی این نمایش نیز با بیان اینکه تئاتر کوراوغلو با اوپرای کوراوغلو متفاوت است تصریح کرد: در اوپرا تمام دیالوگ‌ها موسیقیایی است ولی این نمایش ترکیبی از بازی تئاتر و موسیقی و حرکات فرم است.

وی با تاکید بر اینکه اوپرای کور اوغلو اوزه‌ییر حاجی بی‌اف یک اثر ماندگار جهانی است ادامه داد: ما در این نمایش به هیچ عنوان ادای اوپرای کوراوغلو را در نمی آوریم چراکه موسیقی در این اثر در خدمت نمایش بوده و عاشق هم راوی حماسه است.

پدرام ناظر عدل، بازیگر و مربی گروه حرکات موزون این نمایش هم گفت: در نمایش کوراوغلو تلاش داریم گوشیه ای از فرهنگ و تمدن این خطه را در قالب حرکات فرم به نمایش گذاریم.

در پایان این نشست خبری، از پوستر نمایش کور اوغلو اثر استاد افشین مجربی رونمایی شد.

نمایش کور اوغلو قرار است از هفتم بهمن ماه همه روزه از ساعت ۲۰:۳۰ در تالار اقبال موسه الف به صحنه رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.