3
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز:

اختصاص سهمیه تبریز از مسکن ملی به شهرهای جدید جای نگرانی دارد

  • کد خبر : 35372
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۲
اختصاص سهمیه تبریز از مسکن ملی به شهرهای جدید جای نگرانی دارد
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با ثبت‌نام طرح جهش مسکن دولت در ماه‌های گذشته، متأسفانه سهمیه تبریز دوباره به سمت شهرهای جدید اطراف سوق پیدا کرد که نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فریدون بابایی‌اقدم در رابطه با علت اصلی برگزاری سومین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: علت اصلی پیشنهاد برگزاری سومین نشست در تبریز تقارن یکی از سیاست های مهم دولت در حوزه مسکن تحت عنوان قانون جهش تولید مسکن است که در جلسات مختلف شورا مطرح شده است.

وی افزود: از چنین سیاست‌های کلان ملی می‌توان به عنوان یک ظرفیت برای رفع مسایل و مشکلات شهری بهره‌مند شد با اینکه در مسکن مهر هم می توانست این موضوع مطرح شده و از بروز حاشیه‌نشینی جدید پیشگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: مسکن مهر با این نیت که با تولید مسکن به کمبود آن در دهک‌های پایین جامعه پاسخ دهد و در بخشی دیگر در خصوص بدمسکنی نیز حرکتی صورت گیرد، طراحی و اجرا شد اما در اکثر استان‌ها که شهرهای جدید داشتند تولید مسکن مکان‌یابی شد و به لحاظ کمبود و کیفیت مسکن سهمیه شهر تبریز به شهر جدید سهند اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داد هرکسی در شهر جدید سهند اقدام به خرید مسکن کرده بود با فروش مسکن خود دوباره به بافت فرسوده و حاشیه نشین تبریز بازگشت.
بابایی‌اقدم بیان کرد: قانون جهش تولید برای پاسخ به این دغدغه در ماده ۱۲ عنوان کرده است که اراضی مدنظر برای احداث مسکن در داخل شهر و محدوده‌های چسبیده به بافت فرسوده و حاشیه‌نشین مکان‌یابی شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.