5
براساس نظرسنجی صورت گرفته مشخص شد؛

همراهی شهروندان با سیاست بودجه سال آینده شهرداری تبریز

  • کد خبر : 35390
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
همراهی شهروندان با سیاست بودجه سال آینده شهرداری تبریز
اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، اقدام به نظرسنجی در خصوص اجرای اولویت‌های مهم شهری از دیدگاه شهروندان تبریز کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، طبق این نظرسنجی که از طریق پایگاه خبری شهریارنیوز و کانال‌های خبری تلگرامی و صفحات خبری اینستاگرامی پرمخاطب عنوان شد، شهروندان نظرات خود را در قالب ۴ گزینه تعریف شده، گزینه یک: “اتوبان ولایت با حدود ۹ کیلومتر”، گزینه دو: “توسعه فضاهای سبز شهری و احداث پارک محله‌ای و منطقه‌ای”، گزینه سه “اجرای مسیرگشایی در محلات کم‌برخوردار” و گزینه چهار “توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر” بیان داشتند.

در این نظرسنجی که روی صفحه ۸ رسانه خبری بارگذاری شد، بالای ۲۳ هزار نفر شرکت کردند و نتایج نظرسنجی به شرح ذیل حاصل شد:

 

 

میانگین حاصل از نتایج، اولویت اول را گزینه سه ” اجرای مسیرگشایی در محلات کم برخوردار” با ۴۰/۳۱ درصد، اولویت دوم گزینه چهار “توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر” با ۳۷/۲۹ درصد، اولویت سوم گزینه دوم “توسعه فضاهای سبز شهری و احداث پارک محله ای و منطقه‌ای” با ۱۰/۲۳ درصد و اولویت چهارم گزینه یک ” اتوبان ولایت با حدود ۹ کیلومتر” با ۶۰/۱۵ درصد نشان می‌دهد.

در حالت کلی نتایج این نظرسنجی‌ها نشان از نزدیکی گزینه‌های انتخابی نسبت به همدیگر دارد و فاصله زیادی بین گزینه‌ها دیده نشد. مثابه این نظرسنجی، در دو دهه گذشته نیز توسط شهرداری تبریز انجام پذیرفته بود که در آن زمان شهروندان تبریزی با اختلاف بالا، گزینه “توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های منطقه‌ای و محلی” را در اولویت قرار داده بودند. با توجه به احداث چندین پارک محله‌ای و منطقه‌ای طی سال‌های اخیر، می‌توان گفت شهرداری تبریز با اهمیت خواندن نیازهای درخواستی مردم تا حدودی این کاستی‌ها را مرتفع کرده است هرچند فاصله ی زیادی تا رسیدن به استانداردهای جهانی فضای سبز در شهرها وجود دارد.

شهردار تبریز، طبق بودجه پیشنهادی ۸ هزار و ۲۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ که آن را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد، توسعه متوازن شهر و عدالت اجتماعی را اولویت اصلی بودجه عنوان کرد که در این راستا با توجه به در اولویت قرار دادن مسیرگشایی در معابر کم‌برخوردار، می‌توان گفت که شهرداری تبریز درک صحیحی از خواسته‌های شهروندان داشته و این امر را در بودجه بندی سال ۱۴۰۱ لحاظ کرده است.

بودجه یکی از مهم‌ترین ابزارها در مدیریت مالی شهرداری‌هاست و اهمیت آن به حدی است که طبق ماده ۱۶ آیین نامه مالی شهرداری‌ها، مسئولیت آن به عهده شهردار است. شهرداری‌ها نیز بعنوان موثرترین نهاد شهری که وظایف و خدمات گسترده‌ای را به عهده دارند و در عرف جهانی مظهری از دولت‌های محلی شناخته می‌شوند به جهت رفع نیازهای نامحدود و منابع محدودی که در دسترس آن هاست ناگزیر به مدیریت منابع مالی بوده و این مسئله وجود بودجه را اجتناب ناپذیر کرده است. بنابراین بودجه ضرورتی است که محدودیت منابع آن را ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.