5
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ضروری است

  • کد خبر : 35440
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ضروری است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم و ضروری است، گفت: باید در این عرصه خودکفا و فعال بوده و مشکلی نداشته باشیم، چرا که با راه‌اندازی این شبکه می‌توانیم تهدیدات دشمنان را خنثی کنیم و مانع اتفاقاتی مانند اتفاق تاسف بار رخ داده در صداوسیما در هفته گذشته شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه، ۱۱ بهمن ماه در همایش سالانه فعالین فضای مجازی ناحیه سپاه امامت تبریز در محل پالایشگاه تبریز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که دغدغه‌ی فرهنگی داشته و عدم غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را مطالبه می‌کند و از زمانی که مباحث اقتصادی و سیاسی مهمی مطرح شده است فرموده‌اند «به اندازه‌ی مسائل فرهنگی در مورد هیچ مسئله‌ای نگران نیستم و به خاطر این نگرانی‌ها شب‌ها خواب به چشمانم نمی‌آید» که این امر ناشی اهمیت فضای مجازی در نگاه رهبر معظم انقلاب است که حتی فرموده‌اند «اگر امروز رهبر انقلاب نبودم رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم».

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروزه با افزایش ارتباطات از راه دور افکار عمومی از سطح بین المللی پا را فراتر گذاشته و به همین منظور با جمع زیادی از انسان‌ها سر و کار دارد و به خاطر این ویژگی خاص بخشی از مسائل بحرانی و مهم جامعه است.

وی افزود: در این میان اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی دقت کنیم توجه ویژه‌ی ایشان به مدیریت فضای مجازی را مشاهده می‌کنیم.

وی همچنین بیان کرد: باتوجه به عنایات رهبر معظم انقلاب به فضای مجازی سه نکته بسیار مهم بوده که یکی از آنها اهمیت فضای مجازی به اندازه‌ی انقلاب اسلامی است، چراکه پیشرفت بدون توقف و اجتناب ناپذیر تکنولوژی‌ها دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: امروز قابل قبول نیست که با وجود تجهیزات به روز برای پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه‌ها، آلودگی هوا احساس شود چرا که با وجود تکنولوژی‌، امروزه فیلترهای بسیار مجهزی در سطح دنیا پیش‌بینی شده که می‌تواند جلوی آلودگی را بگیرد اگر کسی بگوید ما چاره‌ای نداریم و باید آن را تحمل کنیم حرف بی‌ربطی است چراکه باید برای سلامتی مردم هزینه کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نکته سوم در خصوص فضای مجازی، تدبیر است؛ زهکشی و هدایت این فضا بسیار مهم بوده و یک‌ فرصتی است که اگر به خوبی استفاده نشود به تهدید تبدیل می‌شود با نگاهی به شرایط کنونی کشور در حوزه‌ی فضای مجازی متوجه می‌شویم که مطالبات رهبر معظم انقلاب به خوبی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان تطهیر رژیم‌ خائن پهلوی است که حداقل سبب ایجاد تردید و شبهه حتی در بین خودی‌ها  می‌شود، بنابراین با تدبیر، برنامه‌ریزی و تولید محتوا باید با آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه تنها قشری که می‌تواند به صورت ویژه وارد این میدان شود، بسیج است، متذکر شد: اقشار بسیج در سال‌های اخیر به‌صورت ویژه وارد بحث جریان سازی و تأثیرگذاری مثبت در فضای مجازی شده‌اند که می‌توان از طریق آن محتواهای بسیار خوبی تولید کرد و حضور تک تک بسیجیان در فضای مجازی و انتشار محتواهای دینی، انقلابی و روشنگرانه از اثرات این حضور است.

امام جمعه تبریز همچنین بیان کرد: آشناسازی جامعه با شهدای مدافعین حرم و دفاع مقدس و معرفی آنها به نسل جدید و تهیه‌ی محتوا، از اقدامات موثری است که باید در این زمینه انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله بسیجیان با سلطنت طلب‌ها و ضد انقلابیون سبب منزوی شدن این افراد شده و آنها را در ادامه مسیر دچار مشکل کرده است که امیدواریم در سال‌های آتی حرکت بسیجیان پر شکوه‌تر از گذشته باشد.

وی در تشریح مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی ادامه گفت: قوی شدن در فضای مجازی، مدیریت صحیح، حضور جریان ساز و تاثیرگذار فعالین فضای مجازی، تشکیل جبهه واحد ضد امریکایی، تشکیل هیأت اندیشه ورز، امید آفرینی در جامعه، تامین امنیت فضای مجازی، رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات، ایجاد وحدت و همدلی و پاسخگویی به شبهات، تبلیغ مفاهیم انقلاب اسلامی و مفاهیم دینی و برنامه ریزی اساسی در این حوزه بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.