6
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در طول دهه فجر/ رونق نسبی در فضای فرهنگی و هنری استان

  • کد خبر : 35472
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در  طول دهه فجر/ رونق نسبی در فضای فرهنگی و هنری استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ایام‌الله دهه فجر، بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ملی و استانی در تبریز و شهرستان‌ها به اجرا در می‌آید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سیدقاسم ناظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه نهادهای حکومتی نه تصدیگری، بلکه فراهم کردن زیرساخت‌ها و زمینه مناسب برای حضور بخش خصوصی است، اظهار داشت: مهم‌ترین زیرساخت لازم برای توسعه در یک جامعه، فرهنگ است. اگر حوزه فرهنگ رشد و تعالی نیابد نه تنها توسعه سیاسی و اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد بلکه از توسعه اقتصادی هم خبری نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه با همراهی اهالی فرهنگ و هنر تلاش شده رویدادهای مختلفی برای دهه فجر تدارک دیده شود تا فضای استان، فرهنگی‌تر نشان داده شود، افزود: لازم است به حوزه فرهنگ در سیاستگذاری‌های کلان کشور بیشتر توجه شود تا در برابر طوفان‌های بتوانیم مقاومت کنیم.
وی ادامه داد: اهل سیاست، درگیر وضعیت حال هستند این حوزه فرهنگ است که می‌تواند از آینده و چشم‌اندازها حرف بزند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای بیش از ۵۰ برنامه ملی و استانی فرهنگی و هنری در طول دهه فجر خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف فجر همچون اکران فیلم‌های جشنواره فجر همزمان با تهران از آن جمله است.
وی جشنواره‌های موسیقی و تجسمی فجر را از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر نام برد و خاطرنشان کرد: در حاشیه جشنواره‌ تجسمی فجر که همزمان با تهران در تبریز برگزار می‌شود از برخی اساتید این حوزه تجلیل خواهد شد.
وی با اشاره به فراهم شدن امکان برخی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان بعد از دو سال محدودیت کرونایی گفت: هم‌اکنون در سالن‌های نمایشی شهر شاهد اجرای تئاتر به صورت مرتب هستیم و علیرغم محدودیت‌های موجود، فضای فرهنگی و هنری استان از رونق نسبی برخوردار است.

▪️انقلاب، محدودیت‌ها و محرومیت‌های بزرگی را بر طرف کرده است
ناظمی با بیان اینکه ملتی که نقص خود را پنهان کند، پیشرفت نخواهد کرد، افزود: خود را با شهر اولین‌ها سرگرم کرده‌ایم در حالی که آذربایجان زاینده است و افراد خلاق و هنرمندان زیادی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.
وی از وجود ۵۰۰ رسانه و بیش از ۲۵۰ ناشر در آذربایجان‌شرقی به عنوان یک ظرفیت بزرگ نام برد و افزود: متاسفانه رسانه‌های استان، اخبار مثبت را کمتر پوشش می‌دهند که نمونه این امر بی‌توجهی به رویداد مهم قیام ۲۹ بهمن تبریز از سوی رسانه‌ها، محققان و پژوهشگران استانی است به گونه‌ای که نتوانسته‌ایم آنگونه که باید و شاید این رویداد را تبیین و مستندسازی کنیم.

▪️کمک ۷ میلیاردی به موسسات فرهنگی و هنری استان از محل ماده۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هیچ‌وقت به وضعیت موجود راضی نبود‌ام، گفت: در یکسال گذشته تلاش کرده‌ایم تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد، کار کنیم، هرچند که بهتر از این هم می‌توانستیم عمل کنیم.
وی از پرداخت بیش از ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به اهالی حوزه فرهنگ و هنر در یکسال گذشته و جذب ۷ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۱۴ برای موسسات فرهنگی و هنری در طی هفته گذشته خبر داد و افزود: این میزان بیش از ۶ برابر اعتبارات سالانه اداره کل است.
ناظمی در خاتمه سخنانش با اشاره به غفلت ایجاد شده در توجه به ظرفیت شهروندان بویژه خیرین حوزه فرهنگی، گفت: هم‌اکنون شاید حداکثر با ۲۰ ظرفیت فرهنگی استان فعالیت می‌کنیم و ۸۰ درصد دیگر همچنان مغفول مانده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.