0
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز: 

فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی پیگیری چالش‌های شهری است

  • کد خبر : 35675
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی پیگیری چالش‌های شهری است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی پیگیری چالش‌های شهری همچون حاشیه‌نشینی و بدمسکنی، املاک قولنامه‌ای و ضوابط شهرسازی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فریدون بابایی‌اقدم پیش از ظهر امروز در سومین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و استان‌ها اظهار کرد: چالش عمده‌ای که در کارگروه شهرسازی مجمع مشورتی به آن بیشتر خواهیم پرداخت، املاک قولنامه‌ای است، به ویژه بر اساس رأی دیوان نمی‌توان برای این املاک پروانه ساخت صادر کرد.
وی افزود: فلسفه و ضرورت شکل‌گیری این مجمع و پیگیری‌های بعدی، اقداماتی است که ما باید در بستر شورا و بر اساس وظایف خود پیگیر باشیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز تصریح کرد: این نشست در سه کمیته بازآفرینی، کمیته شهرسازی و کمیته معماری برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: مدیریت حریم شهری، فرایند صدور پروانه، کنترل و کاهش تخلفات ساختمانی و طرح‌های توسعه شهری و کم و کیف تدوین آنها در کمیته شهرسازی بحث می‌شوند در کمیته بازآفرینی، طرح جهش مسکن و بازآفرینی بافت‌های ناپایدار شهری، دفاتر تسهیل گری و موضوع حاشیه‌نشینی مورد بحث بررسی قرار می‌گیرد نهایتا در کمیته معماری، بحث نما و منظر شهری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
بابایی خاطرنشان کرد: موضوعات عمده بعدی انتقال تجربیات شهرهای مختلف، بحث حاشیه‌نشینی و تقارن شروع دوره ششم شورای شهر  با طرح جهش مسکن دولت است.
وی یادآور شد: نقدهایی بر سیاست مسکن مهر در دولت‌های قبلی داریم و فارغ از سیاست فنی و اجرا، نقدی به مکان‌یابی داریم.
عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: حاشیه‌نشینی در بحث مسکن مهر به فراموشی سپرده شد و در طرح جهش مسکن نیز به مقوله زمین و کم و کیف و مکان‌یابی آن دقت نشده است و مراکز استان‌ها مورد غفلت واقع شده و معطوف به شهرهای جدید شده است.
وی اضافه کرد: در کنار این دغدغه‌ها، طرحی تحت عنوان جامعه حاشیه‌نشینان ایران یا انجمن حاشیه‌نشینان ایران نیز ارائه کردیم که با تشکیل آن می‌توان در تسهیل گری در بافت فرسوده از طریق تشکل‌های مردم‌نهاد اقدام کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.