3
در گزارش استاندار به ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد

آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای مواجهه با موج ششم کرونا

  • کد خبر : 35732
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای مواجهه با موج ششم کرونا
استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تصویری با جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور، گزارشی از آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مواجهه با موج ششم کرونا خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ عابدین خرّم در این جلسه با بیان اینکه ۱۳ شهرستان استان در وضعیت زرد، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان، ۴۴۳ نفر است و از نظر تخت‌های بیمارستانی برای افزایش احتمالی بیماران، وضعیت مناسبی داریم.

وی درخصوص آخرین آمار واکسیناسیون در استان نیز گفت: ۹۲ درصد از جمعیت استان دز اول، ۸۴ درصد دز دوم و ۳۵ درصد دز سوم را تزریق کرده‌اند و استقبال خوبی از دز سوم شده است.

وی با بیان اینکه میزان فوتی‌های کرونا در استان نسبت به قبل از آغاز موج ششم افزایشی نداشته است، خاطرنشان کرد: اکنون تعداد فوتی‌های کرونا در استان روزانه حداکثر دو نفر است و در برخی روزها نیز هیچ مورد فوتی ثبت نشده است.

خرّم از آمادگی کامل بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نیروهای مسلح استان برای مواجهه با موج ششم کرونا خبر داد و افزود: یک بیمارستان نیز ویژه کودکان پیش‌بینی شده و تلاش کرده‌ایم از همه ظرفیت‌های درمانی استفاده کنیم.

وی درخصوص کنترل ورود و خروج از مبادی مرزی استان نیز گفت: شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به طور کامل در دو نقطه‌ی مرزی جلفا و نوردوز و مرز هوایی فرودگاه تبریز رعایت می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: مدارک واکسن یا تست PCR تمام مسافران از مبدأ ورود کنترل می‌شود و در صورتی که فردی مبتلا یا مشکوک به ابتلا باشد، تحت قرنطینه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در هفته حدود ۵ هزار نفر از طریق ۱۶ پرواز خارجی از فرودگاه بین‌المللی تبریز تردد می‌کنند، گفت: جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تبریز کنترل‌های لازم را در این فرودگاه انجام می‌دهند که متأسفانه تست PCR حدود ۲۰ درصد از مسافران در این فرودگاه مثبت است که اقدامات قانونی لازم برای این افراد به دقت اعمال می‌شود.

خرّم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مرز زمینی نوردوز نیز روزانه شاهد ورود و خروج ۲۵۰ خودروی سنگین است که خوشبختانه رعایت شیوه‌نامه‌ها در این نقطه مرزی بسیار خوب است و کمترین افراد مبتلا را در این مرز داریم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در استان در حال انجام است، افزود: مشکلی از لحاظ کنترل افراد دارای علائم بیماری و هماهنگی بین دستگاه‌ها نداریم و آمادگی کامل برای مواجهه با موج ششم کرونا در استان ایجاد شده است.

خرّم درخصوص فعالیت مراکز آموزشی نیز گفت: مدارس ابتدایی از چهار روز پیش در استان تعطیل شده و فعالیت سایر مراکز آموزشی و دانشگاهی در استان ادامه دارد و نسبت به وضعیت‌های کرونایی اعلام‌شده محدودیت‌های لازم اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.