4
در جلسه تودیع و معارفه مدیر شرکت آب و فاضلاب استان مطرح شد؛

مشکل کمبود آب در ۱۵ شهر و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی/ برای تامین آب تبریز با چالش روبرو هستیم

  • کد خبر : 35759
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
مشکل کمبود آب در ۱۵ شهر و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی/ برای تامین آب تبریز با چالش روبرو هستیم
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر تقاضای آب بر منابع آبی و عرضه آن در کشور فزونی دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، شاهین پاکرو روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل جدید و سابق شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز مباحثی که منزلت اقتصادی در حوزه آب داشته باشد، باید در اولویت قرار گیرد، چون اکنون تنها با انجام پروژه ها نمی توان تامین آب کرد.

وی افزود: آنچه که ما را موفق می کند خرد جمعی و مدیریت مصرف آب است؛ بر این اساس باید منابع و مصارف را در یک سطحی به صورت مشخص تعریف کرد.
پاکرو همچنین یکی دیگر از شاخص های موفقیت در تامین و عرضه آب را داشتن شاخص های بالندگی سیستم به معنای مدیران با تجربه دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: کمبود آب موضوع اصلی و چالش جهانی و منطقه‌ای است.

محمد کلامی اظهار کرد: رشد اقتصادی به زیرساخت ها به خصوص آب بستگی دارد؛ اولاً اگر شهری دچار نقص و کمبود در آب یا سیستم آبیاری باشد با مشکل مواجه خواهد شد و نه تنها پیشرفت نمی‌کند، بلکه پسرفت هم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اکنون مدیران باید برای احیای آب و حفاظت از منابع آب برنامه داشته باشند تا مشکلات آینده را به خوبی مدیریت کنند.

مدیرکل جدید آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: اکنون ۶۴ شهر و ۲هزار و ۷۳۴ روستای استان زیر پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند.

محمد خانی اظهار کرد: ۱۵ شهر و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی دارای مشکل کمبود آب هستند؛ بر این اساس برنامه های یک تا چهار ساله برای رفع برخی از مشکلات آبی در استان لازم است.

وی خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات آب در آذربایجان شرقی، برنامه های دراز مدت در قالب انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای مسیر انتقال در دست اجراست که البته اجرا و اتمام آن همت مسئولان استانی و کشوری را می طلبد.

وی میزان آب مورد نیاز شهر تبریز را پنج هزار لیتر در ثانیه دانست و گفت: ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در این شهر وجود دارد و در این خصوص دارای چالش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه و بازسازی ایستگاه پمپاژ زرینه رود و نهند برای تامین آب تبریز از جمله اقدامات کوتاه مدت در دست اقدام است.

خانی همچنین گفت: ۶۵ درصد مشترکان آذربایجان‌شرقی کمتر از الگو مصرف می کنند، اما به هر حال درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی کفاف نیازهای مالی این شرکت را نمی دهد و مشکل نقدینگی وجود دارد.

در این مراسم از خدمات هفت ساله علیرضا ایمانلو، مدیرکل سابق آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تقدیر و محمد خانی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.