5

کارخانه تولید مس در ارس احداث می‌شود

  • کد خبر : 35766
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
کارخانه تولید مس در ارس احداث می‌شود
طرح سرمایه‌گذاری کارخانه تولید مس در ارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نمایندگانی از شرکت بابک مس ایرانیان بررسی شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد، در این نشست که با حضور محسن نریمان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان و مشاور عالی، معاون توسعه و اکتشافات و مجری طرح فرابری شرکت بابک مس ایرانیان برگزار شد، طرح سرمایه گذاری این شرکت بررسی شد.
براساس این طرح قرار است شرکت بابک مس ایرانیان با میزان سرمایه گذاری ۶۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه تولید مس در ارس فعالیت نماید و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن مس کاتد را دارد که عمده این محصولات صادر خواهد شد.
محصولات نهایی این شرکت تولید لوله های LWC «کویل»، pancahe «کلاف» و straight «شاخه» می باشد، کاملا سازگار با محیط زیست می باشد.
روش تولید مس در این شرکت بیولیچینگ و بدون نیاز به استفاده از کوره و ذوب کردن است و با کمک باکتری‌های خاصی صورت می‌گیرد.
محصولات این شرکت در صنایع برودتی و حرارتی، لوازم خانگی، لوله‌کشی آب و گاز، رادیاتور سازی، صنایع برق، پانل‌های خورشیدی و صنعت خودرو کاربرد دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس کمیسیون اقتصادی این سازمان در خصوص این طرح سرمایه گذاری گفت: این واحد بزرگ تولیدی در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار احداث خواهد شد و سوله و مخزن های آن ۶۰درصد از فضای این مجموعه را اشغال خواهد کرد.
بابک عبدل نژاد افزود: با راه‌اندازی این کارخانه، مواد اولیه موردنیاز ۲۵ هزار تن از معادن مختلف داخلی و خارجی از جمله مس سونگون و کشور ارمنستان تامین خواهد شد.
عبدل‌نژاد افزود: این طرح در کمیته فنی در دست بررسی است و با تصویب و راه اندازی آن برای ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش از ۳۰۰۰ نفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.