18
همزمان با جشنواره موسیقی فجر استان

آئین تجلیل از ۳ هنرمند پیشکسوت موسیقی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 35797
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
آئین تجلیل از ۳ هنرمند پیشکسوت موسیقی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آئین تجلیل از سه هنرمند پیشکسوت موسیقی استان همزمان با جشنواره موسیقی فجر آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علی محرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: دومین جشنواره‌ی موسیقی فجر آذربایجان‌شرقی همزمان با سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر برگزار می‌شود که در جریان برگزاری این جشنواره  سعید گوگردچی، عباس عابدین‌زاده و خسرو نژادآریا که از اساتید پیشکسوت عرصه موسیقی استان بوده و سال‌های متمادی در توسعه‌ و تعالی موسیقی فاخر تلاش کرده‌اند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: آئین تجلیل از این اساتید پیشکسوت موسیقی استان بیست و چهارم بهمن‌ماه جاری ساعت ۱۸ در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عباس عابدین زاده اصل متولد ۱۳۲۶ تبریز بوده و فعالیت هنری خود را از دوران کودکی آغاز کرده است.

وی، تهیه‌کنندگی  در صداوسیمای ایران و سلام تبریز، سولیست ارکستر ملی آذربایجان شرقی ، سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی  و اکستر kültur Merkel ترکیه ، همکاری با اساتیدی همچون استاد علی دادستان پور، مرحوم صفریان، مرحوم استاد محمود شاطریان و مرحوم استاد غلام حسین بیگجه خانی را در کارنامه هنری خود دارد.

سعید گوگردچی متولد ۱۳۳۵ تبریز بوده و از سال ۱۳۴۸ فعالیت موسیقی خود را آغاز کرده و آموزش ساز تخصصی ویولنسل، تدریس و تعلیم در هنرستان موسیقی اقبال آذر به مدت ۱۵ سال، عضویت در ارکستر صدا و سیما  و دریافت چندین گواهی تقدیر و درجه هنری را در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد.

خسرو نژادآریا نیز متولد ۱۳۳۳ تبریز بوده و فعالیت هنری خود را از نوجوانی آغاز کرده است. همکاری با ارکستر آذربایجانی فرهنگ و هنر، همکاری با ارکستر ایرانی کلاسیک، ارکستر رادیو و تلویزیون، ارکستر آذربایجان صدا و سیمای استان، ارکستر فیلارمونیک ، تاسیس آموزشگاه موسیقی آوای شهریار، عضویت هیات مدیره انجمن موسیقی استان، تدریس موسیقی در دانشگاه نبی اکرم، تربیت معلم شهید بهشتی، الزهرا و هنرستانهای میرک و کوثر،‌ اجرای سمفونی سهندیه و حیدربابا، انتشار آلبوم دالغالار و ده‌ها اجرای دیگر را در کارنامه هنری خود دارد.

وی همچنین دو بار به‌عنوان بهترین خواننده در دو دوره جشنواره موسیقی فجر شناخته شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.