2

امضای تفاهم نامه توسعه صادرات میان ایران خودرو و تراکتورسازی تبریز

  • کد خبر : 35866
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
امضای تفاهم نامه توسعه صادرات میان ایران خودرو و تراکتورسازی تبریز
با هدف توسعه صادرات غیر نفتی ایران در منطقه و بازارهای جهانی، تفاهم نامه همکاری مابین شرکت تراکتورسازی تبریز و ایران خودرو منعقد شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ طی این تفاهمنامه استفاده از ظرفیتهای ایران خودرو در سایت سامیکو این مجموعه که در سوریه مستقر است مورد توجه قرار گرفته تا تولیدات تراکتورسازی در این سایت مونتاژ و به بازار تقاضا ارائه شود.

براساس این گزارش با تمایل شرکت سامیکو برای مونتاژ و تولید محصولات تراکتورسازی، این شرکت اعلام آمادگی کرده تا تولیدات گروه صنایع تراکتورسازی به صورت انحصاری و با استفاده از ظرفیتهای موجود خود تولید نماید که این موضوع پس ازطی  موارد قانونی و اقتصادی، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

در این تفاهمنامه اشاره شده دو طرف پس از طی مراحل لازم و نهایی شدن این توافق، نسبت به انتقال تکنولوژی، تولید و فروش محصولات تراکتورسازی به صورت انحصاری و در زیرساختها و امکانات بالقوه سامیکو اقدام خواهند کرد.

ناگفته نماند که حضور در هر بازار و عرصه تجاری مستلزم و نیازمند ارزیابی های علمی و منطقی می باشد و به این منظور مقرر شد تراکتورسازی و ایران خودرو به عنوان دو مجموعه صنعتی تاثیرگذار کشور مطالعات و امکان سنجی های لازم را در زمینه مواردی همچون فنی، تکنولوژیک، بازار، مالی، اقتصادی و … جهت حصول نتیجه نهایی انجام دهند.

به گفته وی این تفاهمنامه در پنج بند به امضای مدیران عامل گروه ایران خودرو و مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره گروه صنایع تراکتورسازی تبریز رسیده است.

به نظر می رسد با محقق شد اهداف این توافق نامه و ایجاد خط مونتاژ تراکتورسازی با استفاده از ظرفیت و زیرساختهای موجود اشاره شده در سوریه، نه تنها شاهد توسعه بازارهای صادراتی در منطقه بلکه در بسیاری از بازارهای هدف جهانی خواهیم بود و مهمتر اینکه کاهش هزینه های صادراتی و به تبع بهره مندی از بحث ارز آوری برای کشور محقق می شود و از طرفی استفاده از زیرساختهای و امکانات تولیدی شرکت سامیکو با حداکثر توان امکان پذیر باشد.

گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با شرکتهای اقماری که ۶ شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می کنند،۲ شرکت در سنندج و ارومیه و دو خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقعه می توان تراکتورسازی تبریز را نگین صنعت ادوات کشاورزی ایران و حتی منطقه خطاب کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.