7
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

۶۳ کارخانه و ۸ معدن در آذربایجان شرقی در سه ماهه گذشته به چرخه فعالیت بازگشته است

  • کد خبر : 35810
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
۶۳ کارخانه و ۸ معدن در آذربایجان شرقی در سه ماهه گذشته به چرخه فعالیت بازگشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تیم اقتصادی استان به‌دنبال تسهیل فرآیندها برای سرمایه گذاری است، افزود: در سه ماه گذشته ۶۳ کارخانه و هشت معدن راکد به چرخه‌ی فعالیت بازگشته اند و میزان صدور مجوزها برای واحدهای جدید ۳ برابر افزایش داشته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد کلامی در نشست با صادرکنندگان و فعالان برتر اقتصادی شهرستان بناب اظهار کرد: مجموعه‌ی مدیریتی آذربایجان شرقی پس از تامین امنیت، ارتقاء سرمایه‌گذاری و تولید را اصلی ترین رسالت خود در سطح استان می‌داند و در این زمینه تمامی تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شاخص‌های تولید و سرمایه گذاری در استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: اکنون کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و لازمه‌ی عبور موفقیت آمیز از این شرایط اتحاد، همدلی و همکاری دولت و واحدهای تولیدی و مجموعه‌های اقتصادی است.

کلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی استان به‌دنبال تسهیل فرآیندها برای سرمایه گذاری است، افزود: میزان صدور مجوزها برای واحدهای جدید سه برابر افزایش داشته است.

وی، همچنین با اشاره به هدف گذاری رشد هشت درصدی در استان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه‌ی زیرساختی در سطح استان در حال انجام است که از جمله می‌توان به اعلام آمادگی بانک شهر برای سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی برای اتصال راه آهن خاوران به تبریز اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای پیرامون و تلاش برای احداث دو پست ۴۰۰ مگاواتی در سطح استان از دیگر برنامه‌های دولت در سطح استان است.

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، واحد تولیدی فلزی صنعت زرین نقش ترک آذربایجان با ظرفیت تولید ۵۰ الی ۳۰۰ تن در سال تولید انواع ظروف و مصنوعات تزئینی فلزی و ظروف روئی آشپزخانه و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۰ نفر و مخزن آب ۱۰ هزار مترمکعبی سردار شهید محمد سبزی در شهرستان بناب به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این مخزن ظرفیت مخزن آب شهرستان بناب از ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمکعب به ۳۱ هزار و ۶۰۰ مترمکعب افزایش می یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.