6
آل‌هاشم:

انتصاب مدیران غیربومی منجر به تصمیمات غیرمنطبق با منافع استان می‌شود

  • کد خبر : 36093
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
انتصاب مدیران غیربومی منجر به تصمیمات غیرمنطبق با منافع استان می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی انتصاب مدیران غیر بومی را از دیگر موضوعات صنعت برشمرد و گفت: شناخت مدیران غیربومی از منطقه کافی نیست و این مساله منجر به آشفتگی و تصمیمات غیرمنطبق با منافع استان می شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت و صاحبان صنایع استان بر ضرورت پشتیبانی مسئولان، مدیران و صنعتگران از همدیگر در برابر توطئه‌های دشمن تاکید کرد.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه دشمنان نظام در تلاشند اهالی صنعت را به کف خیابان بیاورند،گفت: باید با تعامل و هم افزایی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، در برابر بحران‌ها و توطئه‌های بدخواهان نظام هوشیارانه عمل کنیم و دید وسیع نسبت به مسائل مختلف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مشکلات اصلی و چالش‌های موجود در حوزه تولید، افزود: وجود نقشه راه واحد در صنعت و تعیین اولویت‌ها از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات امروز کشور است.

وی قوانین متعدد و متعارض در حوزه کسب و کارها را مانع مهم دانست و ادامه داد: باید در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات واحدهای صنعتی، اصناف و فعالان کسب و کارها کمک و مشاوره گرفته شود، چرا که هر بخشی دغدغه‌های متفاوتی دارد.

آل‌هاشم هدایت نقدینگی به سمت صنعت و تامین مالی واحدهای صنعتی را در رونق تولید بسیار اثربخش برشمرد و خاطرنشان کرد: مشکلات گمرکی، مالیاتی، تسهیلات بانکی، تامین مواد اولیه و تعدد سازمان‌های صادرکننده مجوز را از مشکلات مبتلا به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع برشمرد و بررفع موانع تولید تاکید کرد.

وی ورود بانک‌ها به میدان تولید و ارائه تسهیلات با کارمزد کم و بصرفه به تولیدکنندگان را تسهیل‌گر گردش چرخ اقتصاد استان نامید و اضافه کرد: به منظور پشتیبانی از تولید ملی، رسانه ملی و استانی باید بیش از پیش از تولید داخلی حمایت کنند و در شعب قضایی نیز یکسری دفاتر تخصصی برای صنعت و بررسی دقیق نتایج ارزهای تخصیص یافته برای واردات لحاظ شود.

امام جمعه تبریز تسهیل مقررات بیمه‌ای را خواستار شد و گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به ویژه حمایت از صنایع دانش بنیان نیاز به توجه بیش از پیش دارد و تحقق این امر به توسعه علمی و فنی واحدهای صنعتی کمک می‌کند.

وی افزود: برای مقابله با تحریم‌ها و مشکلات مرتبط با موضوعات مالی خارج از کشور باید از ظرفیت تمام بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان استفاده کنیم.

آل‌هاشم با اشاره به لزوم شفافیت در تسهیلات ارائه شده به صنعت، تصریح کرد: واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی اهل فن و دارای صلاحیت، باید با هماهنگی زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که همخوانی دارد، انجام پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان انتصاب مدیران غیربومی را از دیگر موضوعات صنعت برشمرد و گفت: شناخت مدیران غیربومی از منطقه کافی نیست و این مساله منجر به آشفتگی و تصمیمات غیرمنطبق با منافع استان می شود.

آل هاشم با تاکید بر اینکه ما به صنعت قوی نیاز داریم و در زمان تحریم یا غیرتحریم باید از ارکان صنعتی کشور مراقبت کنیم،گفت: هزینه ایجاد شغل در صنایع سنگین و بسیار گزاف است و سرمایه‌گذار باید احساس امنیت کند.

وی در پایان به توجه جدی به ورود فناوری در صنایع مختلف و توسه شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.