2
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

خالی بودن ۴۲ درصدی ظرفیت صنایع آذربایجان شرقی حاکی از نبود بازار است

  • کد خبر : 36196
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
خالی بودن ۴۲ درصدی ظرفیت صنایع آذربایجان شرقی حاکی از نبود بازار است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خالی بودن ۴۲ درصدی ظرفیت صنایع استان را حاکی از نبود بازار دانست و گفت: لازم است با همراهی‌های گمرکات بازارچه‌های مرزی استان توسعه یابند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد فرشکاران روز شنبه، ۲۳ بهمن‌ماه،  در دیدار با ناظر گمرکات استان اظهار کرد: آرامش نسبی در گمرکات استان با وجود داشتن  مرز زمینی مشترک با چند کشور برقرار است.

وی افزود: عمده‌ی وظایف گمرک تخصصی و فنی است و تراز تجاری نیز توسط این مجموعه تثبیت شده و در جلوگیری از قاچاق بسیار موثر است.

وی همچنین یادآور شد: رویکرد دولت سیزدهم این است که در سال آینده اختیارات و اعتباراتی را به استان‌ها تفویض کرده و در جهت تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور به توانایی‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها تکیه‌ی بیشتری داشته باشد.

فرشکاران ادامه داد: نهادهایی مثل اتاق بازرگانی، گمرکات و دستگاه‌هایی مثل استانداری و سازمان  مدیریت و برنامه‌ریزی به‌عنوان راهبران سیاسی و اقتصادی استان نقش خطیری به عهده دارند تا بخشی از این هدف را تحقق بخشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت ایجاد و توسعه‌ی بازار تولیدات و محصولات مختلف استان در کشورهای همسایه تاکیدکرد و افزود: اتصال خط آهن جلفا به نخجوان و فعال کردن خط دوم کریدور شمال به جنوب موجب افزایش صادرات و در نتیجه رونق اقتصادی استان خواهد شد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: میزان درآمدهای ملی و استانی گمرکات استان در ۱۰ ماهه اخیر به ترتیب ارقام ۶۳۸ و ۱۵ میلیارد تومان است.

اورنگی همچنین از افزایش حدود ۳۰ درصدی میزان واردات و صادرات گمرکات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.