5

تشریح عملکرد مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 36292
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
تشریح عملکرد مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰
جانشین مدیر مخابرات منطقه، عملکرد مخابرات آذربایجان شرقی در یک سال گذشته را در حوزه تلفن ثابت، سیار و اینترنت پر سرعت تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه، شهبازی در گفت‌وگو با برنامه “دانیشیق” صدای مرکز آذربایجان شرقی، ضمن تشریح عملکرد مخابرات منطقه در حوزه‌های تلفن ثابت، سیار و اینترنت پر سرعت گفت: از دو میلیون شماره تلفن ثابت در استان تعداد ۱۵۷۰۰۰۰ شماره تلفن در نقاط مختلف استان واگذار شده که از این تعداد حدود ۵۰ هزار خط تلفن در یک سال گذشته واگذار گردیده است.
در حوزه تلفن همراه نیز ۶ میلیون شماره نصب شده و ۳۱۱۲۲۰۰ مشترک فعال در استان وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه اول به ۷۶ درصد رسیده است. تعداد ۴۵۳۷ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۳ سایت در سال ۱۴۰۰ نصب و راه‌اندازی شده و تمام جاده‌های اصلی بین شهری استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد.
جانشین مدیر مخابرات منطقه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۸۶۰ روستای استان به تجهیزات اینترنت پرسرعت مخابرات و ۱۸۳۳ روستا هم تحت پوشش همراه اول قرار دارند.
وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت تجهیز و توسعه بسترهای ارائه سرویس باند پهن در استان، توسعه فیبرنوری در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد و به همین منظور در شهرهای تبریز، مراغه، اهر، منطقه آزاد ارس و شهر جدید سهند و همچنین اکثر شهرک‌های صنعتی استان امکان ارائه سرویس در بستر فیبرنوری فراهم گردیده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.