4
در آیین بهره‌برداری از ۲۳۶۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز مطرح شد:

افزایش ۱۱ برابری ظرفیت تولید برق کشور در مقایسه با دوره قبل از انقلاب/ “روایت سرخ”؛ روایتگر مجاهدت آزادگان و ایثارگران صنعت برق تبریز

  • کد خبر : 36380
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
افزایش ۱۱ برابری ظرفیت تولید برق کشور در مقایسه با دوره قبل از انقلاب/ “روایت سرخ”؛ روایتگر مجاهدت آزادگان و ایثارگران صنعت برق تبریز
با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان، بهره‌برداری از ۲۳۶۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، صبح امروز طی مراسمی با حضور مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران، همزمان با رونمایی از کتاب “روایت سرخ”، بهره‌برداری از ۲۳۶۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز آغاز شد.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در این مراسم با اعلام اینکه آذربایجان و تبریز، لاله‌زار شهداست، گفت: شهدایی که در طول تاریخ بویژه دوره معاصر از این استان برخاسته و خون‌شان ریخته شده، همیشه ماندگارند و امیدوارم بتوانیم تداوم‌بخش راه این عزیزان باشیم.
مرادی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری در سال‌های اخیر، آسیب‌های اجتماعی است. دشمن که در عرصه نظامی توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد، با جنگ فرهنگی وارد میدان شده و تلاش می‌کند با ایجاد یاس و نومیدی در جوانان و نوجوانان، کشورمان را به زانو درآورد.
وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم عملکرد نظام جمهوری اسلامی را درست اطلاع‌رسانی کنیم، گفت: هم اکنون در همین عرصه صنعت برق، یک کارشناس و پیمانکار خارجی نداریم. در حالی که قبل از انقلاب، اگر می‌خواستیم یک ساختمان بسازیم باید یک معمار و مهندس و ناظر خارجی بالا سرش قرار می‌گرفت.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به یازده برابر شدن ظرفیت تولید برق کشور نسبت به دوره قبل از انقلاب، افزود: هم اکنون کمتر روستای بدون آب و برق در کشور داریم. اگر دوستان در همین استان آذربایجان‌شرقی یک روستای بدون برق سراغ دارند به ما اطلاع بدهند.
وی، خدمت و ایثارگری را مقولاتی جدایی‌ناپذیر از هم دانست و خاطرنشان کرد: همکاران سختکوش صنعت برق کشور، در راه خدمت به مردم و کشور از جان خود مایه می‌گذارند که کشته شدن یکی از پرسنل نیروگاه تبریز طی هفته گذشته نمونه بارز این از جان‌گذشتگی است.
مرادی در خاتمه سخنانش با تاکید بر ضرورت پاسداری از آرمان‌های انقلاب، گفت: شهدا وظیفه خود را به نحو احسن به سرانجام رساندند، ما هم امروز بایستی وظیفه خود را که خدمت‌رسانی به جامعه و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت است، درست انجام دهیم.

▪️پروژه‌های سنواتی در استان به صفر رسیده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: امروز به خاطر دو موضوع افتتاح پروژه‌های شرکت و رونمایی از یک کتاب ارزشمند دور هم جمع شده‌ایم.
عادل کاظمی با اشاره به فشار فوق‌العاده سنگینی که صنعت برق کشور در دو سال اخیر تحمل کرده، افزود: این فشار و سختی، باعث آب دیده شدن همکاران شد و بی‌شک توشه راهی برای آینده صنعت برق خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اولین بار، پروژه‌های سنواتی در استان به صفر رسیده، اطهار داشت: همه پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق تبریز هم اکنون به روز هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به بهره‌برداری از ۲۳۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان، گفت: اصلی‌ترین سرمایه شرکت توزیع نیروی برق تبریز، همین نیروی انسانی است که با دست خالی و محدودیت‌های موجود توانسته‌اند چنین موفقیتی را رقم بزنند.
وی در بخش دوم سخنانش به تلاش دو ساله همکاران شرکت در جمع‌آوری، تنظیم و آماده‌سازی محتوای کتاب “روایت سرخ” اشاره کرد و افزود: مطمئنا همه سختی‌های ایثارگران عزیز در این مجموعه نمی‌گنجد. این عزیزان، دشواری‌های زیادی در دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت پشت سر گذاشته و امروز هم با مشکلات ناشی از آن دوران سپری می‌کنند.
مسئول امور ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق تبریز، دیگر سخنران مراسم، با بیان اینکه تدوین و جمع‌آوری کتاب “روایت سرخ”، از نیمه نخست سال ۱۳۹۹ و با حمایت مدیرعامل، معاونین و همکاران امور ایثارگران استارت خورده بود، گفت: از این کتاب ۲۲۷ صفحه‌ای که در قالب سه بخش به قلم برادر عزیزمان آقای مسعود رفیعی به رشته تحریر درآمده، امروز رونمایی می‌شود.

سقندلی با تقدیر از همه کسانی که در مستندسازی خاطرات ایثارگران و آزادگان شرکت توزیع نیروی برق تبریز تلاش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بیان اهمیت این تلاش‌ها، ذکر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “خاطرات جنگ، گنجینه تمام نشدنی برای آیندگان است”، کفایت می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.