6
فرماندار:

برکناری شهردار تبریز تایید شد

  • کد خبر : 36575
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
برکناری شهردار تبریز تایید شد
فرماندار تبریز گفت: برکناری شهردار تبریز در جلسه روز گذشته هیات تطبیق فرمانداری، تایید شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بهروز مهدوی اظهار کرد: مستندات شورای شهر در قالب تذکر و سوال کتبی از جلسه استیضاح عباس رنجبر، شهردار تبریز، به هیات تطبیق ارسال شده و موارد مطرح شده بررسی شده است.

وی افزود: بر اساس این مستندات، استیضاح و برکناری رنجبر با ۹ رای (دو سوم کل اعضای شورای شهر) و سرپرستی یوسفی با ۸ رای اعلام و تایید شده است.

وی در خصوص شائبه‌های غیرقانونی بودن فرایند استیضاح شهردار نیز خاطرنشان کرد: در ماده ۸۳ قانون آمده که اگر یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار معترض باشند، می‌توانند اعتراض خود را در قالب تذکر و سوال طرح کنند.

مهدوی گفت: بر اساس قانون اگر اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار قانع نشوند، موضوع با حضور شهردار در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم اقناع اعضای شورا، شهردار برکنار می‌شود. در جلسه روز شنبه شورای شهر نیز این موضوع بررسی شده و مصوبات جلسه از نظر تطبیق روند با قانون در جلسه هیات تطبیق فرمانداری تایید شده است.

وی با بیان این‌که در روند برکناری شهردار تبریز، خلافی دیده نشده است، افزود: تایید برکناری شهردار به صورت کتبی اعلام شده است.

وی ادامه داد: در بحث عزل شهردار، صراحت قانون وجود داشته و موضوع شکایت از برکناری در قانون پیش بینی نشده است اما اگر شهردار، شکایتی در این مورد دارد، می‌تواند به وزارت کشور درخواست بررسی فرایند استیضاح و برکناری خود را بدهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.